دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : 14349
معاون وزیر آموزش و پرورش در قم:

تمام معلمان باید از کانال دانشگاه فرهنگیان بگذرند

قم نيوز : قم نیوز: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام معلمان از این به بعد باید از کانال دانشگاه فرهنگیان بگذرند.
تمام معلمان باید از کانال دانشگاه فرهنگیان بگذرند
به گزارش قم نیوز، معاون وزیر آموزش و پرورش:اسدالله اسدی گرمارودی معاون وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در نشست ظرفیت ها و توانمندی های حوزه های علمیه و مراکز حوزوی در دبیرخانه ستاد همکاری ها در قم برگزار شد با اشاره به ایجاد دانشگاه فرهنگیان گفت:

ایجاد دانشگاه  فرهنگیان یکی از بسترها جهت  تعامل و همکاری بین  دو مجموعه وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه است و در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان  به این مسئله توجه شده است.

وی اضافه کرد: تمام معلمان از این به بعد باید از کانال دانشگاه فرهنگیان بگذرند. راه اندازی دانشگاه فرهنگیان از آرزوهای همیشگی اشخاصی بود که برای پرورش نسل آینده دغدغه داشته اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعاملات این وزارت و حوزه علمیه اظهار داشت: خدمات متقابل بین حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در جلسات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و ارائه چشم اندازهایی این مسائل اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: وزیر فعلی آموزش و پرورش به مسئله تعامل بین وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه توجه خاصی دارد. امام خمینی آرزو داشت که این دو نهاد تعامل داشته باشند و در انقلاب اسلامی نیز این مسئله جزو اهداف قرار گرفته بود .

گرماروی  آموزش و پرورش را یکی از مراکز قابل اتکا برای حوزه ها دانست و افزود: یکی از موارد همکاری این دو نهاد می تواند آموزش های ضمن خدمت برای معلمان باشد. باید مسئله آموزش های اعتقادی معلمان در حین خدمت از سوی حوزه های علمیه جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه باید ائمه جماعات برای جهت برپایی نماز جماعات را تامین کند تا آنها بتوانند شبهات دانش آموزان در حوزه اعتقادات را پاسخگو باشد. انجمن اولیا ومربیان از ظرفیت های مغفولی است که به آن توجه نشده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: ما نیازمند همکاری حوزه علمیه برای بحث آموزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستیم. این مسئله فرصتی برای حوزه عملیه است تا با آموزش معلمین آینده در تربیت دانش آموزان نقش داشته باشد.

وی اضافه کرد: حوزه باید وارد عرصه های موجود در وزارت آموزش و پرورش شود و در انتظار درخواست این وزارتخانه نباشد.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcaoen6.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما