شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 14545
رییس جهاددانشگاهی:

سند تحول راهبردی جهاددانشگاهی با جدیت پیگیری شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: تحول راهبردی جهاددانشگاهی یکی از با اهمیت ترین اقداماتی است که باید به سرعت و جدیت پیگیری و بررسی شود.
سند تحول راهبردی جهاددانشگاهی با جدیت پیگیری شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، دکتر محمدحسین یادگاری روز گذشته در حاشیه سفر به شهر مقدس قم و دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اهداف رفیعی برای جهاددانشگاهی در نظر گرفته است، افزود: این اهداف تاکنون صد در صد به نتیجه مطلوب نرسیده و هرآنچه در جهاددانشگاهی انجام شده براساس توانایی های جهادگران پرتلاش انجام شده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: براساس نقشه راهی که تدوین شده اگر جهاددانشگاهی به اهداف عالیه دست می یافت و این اهداف به مرحله عملیاتی می رسید، جایگاه جهاددانشگاهی حتما بالاتر از شرایط کنونی قرار می گرفت.
 
یادگاری با تاکید براینکه تغییر دولت نباید در فعالیت های جهاددانشگاهی تاثیرگذار باشد، گفت: رییس جمهور منتخب رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است و می تواند جهاددانشگاهی را به جایگاه بلندی که برای این نهاد مصوب شده است برساند.
 
وی با بیان اینکه درخواست ما از رییس جمهور منتخب ملت شریف ایران نیز همین است، گفت: انشالله اهداف عالیه جهاددانشگاهی عملیاتی شود و در بحث سند تحول راهبردی جهاددانشگاهی در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا براین اساس برنامه های عملیاتی و راهبردی جهاددانشگاهی را به رییس جمهور منتخب ارائه کنیم.
 
رییس جهاددانشگاهی، افزود: همچنین جهاددانشگاهی در زمینه تبدیل تحریم ها از تهدید به فرصت و کمک به دستگاه های اجرایی به دولت جدید اعلام آمادگی کرده است، تا همچنان که در دولت های نهم و دهم این زمینه فراهم بود در دولت یازدهم نیز با ورود جدی جهاددانشگاهی به دانشگاه این زمینه فراهم و ادامه یابد .
 
یادگاری، با بیان اینکه تحول راهبردی جهاددانشگاهی یکی از با اهمیت ترین اقداماتی است که باید به سرعت و با جدیت پیگیری و بررسی شود، گفت: کارگروه های مرتبط در این خصوص مشخص شده و امیدورایم با فعالیت و همکاری تمام واحدهای سراسر کشور در این زمینه جهاددانشگاهی به آرمان های اصلی خود با توجه به تعبیر مهندسی جدید به جایگاه ارتقا یافته تر ورود پیدا کند.
 
رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در رابطه با فضای سایبری؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از حوزه علمیه، دانشگاه امام صادق، دانشگاه علامه طباطبایی و جهاددانشگاهی بدلیل تخصص در مباحث ICT دعوت کرد تا در این کنسرسیوم مشترک حضور داشته و در تدوین سند پیوست فرهنگی فضای سایبری همکاری نمایند، افزود: در این خصوص کارگروه های تخصصی تشکیل شده و جهاددانشگاهی آمادگی خود را در تدوین این مهم اعلام کرده است.
 
یادگاری به امضای تفاهم نامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فعالیت های مشترک در فضای سایبری در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز قراردادی در همین زمینه با پژوهشکده رویش و قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شده است.
 
رییس جهاددانشگاهی به ورود این نهاد در بخش "زندگی دوم" (Second Life) اشاره کرد و گفت: با توجه به بازی های رایانه ای که در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد که امیدواریم بتوان کارهای ارزشمندی را در این خصوص انجام دهیم.
 
وی با اشاره به برگزاری این همایش در تهران، گفت: در این همایش فرد با زندگی دومی که در تصور دارد ولی در مرحله اجرایی وجود ندارد آشنا شد و آن را به زندگی و فرهنگ کنونی خود القاء و تطبیق می دهد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciwwaz.t1a552bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما