پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 14676
شهردار قم:

راه‌اندازی کارخانه آسفالت گامی در راستای توسعه شهرقم است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: قم نیاز به پیشرفت و توسعه دارد و راه‌اندازی کارخانه آسفالت یکی از راهکارهای شتاب بخشیدن به این امر خواهد بود.
راه‌اندازی کارخانه آسفالت گامی در راستای توسعه  شهرقم است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مدرن‌ترین کارخانه آسفالت کشور در قم با اشاره به سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی برای این پروژه اظهار کرد: این کارخانه با قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد پیشرفته‌ترین واحد تولید آسفالت در سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود: شهرداری برای انجام کارهای روزمره و لکه‌گیری معابر و خیابان‌ها نیاز به مقادیر متفاوتی آسفالت دارد که با راه‌اندازی این کارخانه می‌تواند نیاز خود را در تمام روزهای سال تامین کند.

شهردار قم با بیان اینکه هزینه خرید آسفالت از دیگر شرکت‌ها و استان‌ها بسیار بالاتر از هزینه تولید آن است گفت: با راه‌اندازی این کارخانه شهرداری قم جوابگوی نیازهای استان در این زمینه خواهد بود.

وی ادامه داد: کارخانه آسفالت قم توان تولید 240 تن آسفالت در ساعت را دارد و با وجود سیلوهای ذخیره‌سازی که ظرفیت انبار کردن 200 تن آسفالت را دارند هرگاه به آسفالت نیازی وجود داشته باشد احتیاجات استان به راحتی رفع می‌شود.

دلبری با تاکید بر توسعه این کارخانه در فازهای بعدی عنوان داشت: نهضت آسفالت در قم از چندی پیش شروع شده و تا اصلاح پوشش آسفالت تمام معابر و خیابان‌ها ادامه خواهد داشت به همین دلیل احداث چنین کارخانه‌ای و نیز توسعه آن ضروری است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: استفاده از تراشه‌های آسفالت و قیر موجود در آنها برای تولید آسفالت جدید از جمله قابلیت‌های مفید و پیشرفته این کارخانه بوده و این امر کمک شایان توجهی به صرفه‌جویی در اعتبارات می‌کند ضمن اینکه تجهیزات مدرن کارخانه آسفالت قم آلودگی زیست محیطی بسیار پایینی دارند و موجب آلایندگی محیط نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده قرار است کارخانه آسفالت قم در دهه کرامت به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد گفت: توسعه طرح‌های صنعتی و عمرانی در قم یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بوده و با توجه به اینکه گسترش و اصلاح راه‌ها و جاده‌ها یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه پایدار است راه‌اندازی این کارخانه تاثیر بسیار زیادی بر روی توسعه استان قم خواهد داشت.


انتهای پیام/ 122
https://qomnews.ir/vdcd990f.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما