پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 1482
با حضور 115 نفر؛

رقابت‌های قرآن طلاب شبه قاره در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه جامعه المصطفی از برگزاری مرحله مقدماتی رقابت‌های قرآن و حدیث طلاب شبه قاره در بخش شفاهی در مدرسه حجتیه قم خبرداد.
رقابت‌های قرآن طلاب شبه قاره در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حجتیان گفت: این مسابقات عصر و شامگاه چهارشنبه در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(مدسه حجتیه) با حضور ۱۱۵ طلبه از منطقه شبه قاره برگزار شد.

وی با بیان اینکه آقایان دهدشتی، حکیمی، محمدی، نصراللهی و ترکمنی این رقابت‌ها را داوری کردند ادامه داد: این داوران از بهترین داوران استانی هستند که منطبق بر استانداردهای معتبر داوری در کشور این رقابت‌ها را داوری می‌کنند.

حجتیان تصریح کرد: مسابقات مرحله شفاهی در رشته‌های حفظ ۳۰، ۱۵ جزء، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اذان، دعا و مناجات برگزار می‌شود و نفرات برتر در هر رشته به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

رقابت‌های در پیش رو
معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) اظهار داشت: رقابت‌های منطقه افریقا، ایران و افغانستان و آسیای عربی، شرقی و اقیانوسیه نیز در روزهای آتی برگزار خواهد شد و رقابت طلاب آمریکا و اروپا نیز ۱۷ ابان ماه برگزار شد.

حجتیان شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و حدیثی، ترغیب و تشویق بیشتر طلاب به فراگیری علوم و فنون قرآنی و آشنایی با تفاسیر قرآن همچنین صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

وی گفت: رقابت‌های صحیفه سجادیه از دعای ۲۴ و نهج البلاغه از حکمت ۱۲۱ تا ۲۰۰ این کتاب مبارک و شریف برگزار می‌شود.

برگزاری رقابت قرآنی طلاب خواهر غیرایرانی
حجتیان بیان داشت: رقابت طلاب خواهر غیرایرانی نیز ۲۱ و ۲۲ آبان ماه در موسسه آموزش عالی بنت الهدی در قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: هفدهمین المپیاد قرآن و حدیث طلاب غیرایرانی از هفته گذشته با برگزاری آزمون کتبی حفظ در مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن طلاب غیرایرانی در ۳ بخش کتبی، شفاهی و آثار در حال برگزاری است افزود: در مجموع بیش از سه هزار نفر در سه بخش حضور دارند.

حجتیان بیان داشت: مرحله نهایی مسابقات شفاهی نیز همزمان با ایام میلاد نبی مکرم اسلام در بهمن ماه سال جاری با حضور طلابی از بیش از ۷۰ کشور در قم برگزار و نفرات برتر جوایز ارزنده ای دریافت خواهند کرد.

گفتنی است رقابت‌های هفدهمین دوره المپیاد بین المللی قرآن و حدیث طلاب غیرایرانی به همت معاونت فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه امسال با موضوعات بیداری اسلامی، جهاد اقتصادی و تربیت معنوی و اخلاقی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.79qrak9txpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما