شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : 14946
احمدی نژاد:

قم باید در شهرسازی، الگو و نمونه باشد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جمهور در مراسم افتتاح بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: قم باید در ساختن یک جامعه نمونه پیشگام باشد و در شهرسازی نیز باید الگو و نمونه باشد.
قم باید در شهرسازی، الگو و نمونه باشد
به گزارش قم نیوز، محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح بلوار پیامبر اعظم(ص) قم با اشاره به لزوم الگو بودن شهر قم اظهار کرد: قم باید در ساختن یک جامعه نمونه پیشگام باشد و در شهرسازی نیز باید الگو و نمونه باشد.
 
احمدی نژاد اسلام را دارای نظام اجتماعی، سیاسی و معماری دانست و افزود: توقع است که این نظام ها در قم تبیین شود و هر کس با سفر به قم یک الگو و نمونه عینی از این اندیشه را ببیند.
 
وی اضافه کرد: ما در ابتدای راه هستیم و بسیاری از علوم هنوز مورد تحقیق قرار نگرفته است.
 
رئیس جمهور با اشاره به پروژه های عمرانی شهر قم اظهار کرد: من در سفرهایم به قم تغییرات عمرانی را می بینم که این تغییرات سریع است و چهره شهر قم امروز با سه سال پیش متفاوت است.
 
وی ادامه داد: پروژه های عمرانی بزرگی در شهر قم در حال انجام است، البته با وجود انجام  پروژه های عمرانی هنوز شهر قم را به جایگاه واقعی خودش نرسیده است.
 
احمدی نژاد شهر قم را نیازمند حمل و نقل پیشرفته دانست و افزود: مردم به دنبال جابه جا شدن سریع هستند، اما امکان استفاده از خودروی شخصی برای همه میسر نیست و یکی از پروژه هایی که امروز در شهر قم از آن بازدید کردم،  پروژه مترو شهر قم بود که شهرداری قم پیگیر این پروژه است و دولت برای دستگاه حفاری تی بی ام کمک می کند تا سرعت حفاری مترو افزایش یابد.
 
رئیس جمهور با اشاره به پروژه مونوریل شهر قم اظهار کرد: قطار هوایی جزو پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل است که پس از بهره برداری از این پروژه افراد زیادی هم برای  مشاهده این پروژه به شهر قم می آیند که دولت نیز برای اجرای این پروژه کمک هایی را می کند.
 
وی اضافه کرد: آرزوی ما سلامتی مردم شهر قم است، اما برای درمان بیماران بیمارستان مجهز 160 تخت خوابی امام رضا را امروز افتتاح کردیم و به مردم شهر قم هدیه کردیم.
 
احمدی نژاد پروژه پیامبر اعظم(ص) را یکی از بزرگترین پروژه های شهری دانست و افزود: این پروژه دو قطب دلربای ملت ایران یعنی حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران را به یکدیگر وصل می کند.
 
رئیس جمهور با اشاره به سختی اجرای پروژه پیامبر اعظم گفت: باز کردن مسیری به طول هفت کیلومتر با عرض 300 متر کاری سختی است که همت شهردار و استاندار باعث باز شدن این مسیر بوده است.
 
احمدی نژاد با اشاره به فازبندی پروژه پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: امشب فاز اول پروژه پیامبر اعظم افتتاح می شود، اما گام دوم ادامه کار است و دو طرف این بلوار باید زیباترین فضاهای عمومی، تجاری، اقامتی و فضای سبز باشد تا الگویی از شهرسازی ایرانی اسلامی برپا شود و زائرین تمام نیازهای خود را از این مسیر تامین کنند.
 
وی ادامه داد: من در مدت باقی مانده از ریاست جمهوری تا هر اندازه که بتوانم کمک می کنم تا  مرحله دوم این پروژه به اتمام برسد.
 
رئیس جمهور با اشاره به بحث معرفت اظهار کرد: حقیقتی که به انسان جهت می دهد و مسیر کمال انسان را باز می کند، معرفت است که این مفاهیم را انبیاء و اهل بیت از جانب خداوند عرضه کردند.
 
وی ادامه داد: انسان بدون معرفت بی معنی است و انسان ها را از میزان معرفت می توان شناخت.
 
احمدی نژاد با اشاره به جایگاه قم گفت: قم پایگاهی است که یکی از فرزندان امامان که جلوه ای از نور انسان کامل است، در آن جای دارد و قم در طول تاریخ انسان  های بزرگ و مجاهدان تاریخی را تربیت کرده است.
 
رئیس جمهور صحنه اصلی عالم را اندیشه دانست و افزود: اندیشه نظریه و برنامه ای است که می تواند سعادت بشر را تضمین کند و مستکبران با برنامه ای اجتماعی و سیاسی به میدان آمده اند و همه را به آیین خود دعوت می کنند، آیینی که بستر را برای سلطه ی آنها بر بشریت را به دنبال دارد.
 
وی اضافه کرد: مستکبران با کلماتی همچون آزادی، حقوق بشر و دموکراسی دنیارا به زیر سلطه آورده اند و با تعریف های غلط، ساز و کارهایی را طراحی کرده اند و دنیا را اداره می کنند.
 
احمدی نژاد با اشاره به موانع اندیشیدن انسان به کمال اظهار کرد: امروزه فقر، فشارهای سیاسی، نظامی و اشغالگری ها اجازه نمی دهد انسان ها به کمال انسانی بیندیشد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اندیشه مهدویت گفت: امروزه چشم امید افراد بسیاری برای معرفی اندیشه مهدویت به شهر قم است که معرفی اندیشه مهدویت در دو سطح  مهم است و اولین سطح معرفی حکومت جهانی سرشار از معنویت مهدوی است که توقع است قم این کار را انجام دهد.
 
وی ادامه داد: دومین سطح کار و تلاش عینی و عملی برای برپا کردن جامعه سعادتمند است که امام معصوم نیز در حدیثی می فرماید که با اعمال خودتان مردم را به خوبی ها دعوت کنید.
 
احمدی نژاد یکی از ویژگی جامعه آباد را نبودن تبعیض دانست و افزود: در جامعه آباد همه افراد محترم هستند و کرامت و عزت انسانی حفظ خواهد شد.
 
رئیس جمهور با اشاره به راه گشا بودن اندیشه مهدویت گفت: آنچه برای جامعه بشری راهگشا است، معرفی مکتب مهدویت و ساختن یک الگوی عملی است که مسئولیت انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی با این هدف برپا شده است.
 
وی ادامه داد: انقلاب برای جابه جایی افراد نبوده است، بلکه انقلاب اسلامی برای زمینه سازی حکومت جهانی امام زمان آمده است که اگر این هدف را از انقلاب برداریم، انقلاب بی معنا است.
 
احمدی نژاد معرفی حکومت جهانی حضرت مهدی را وظیفه پیروان مکتب اهل بیت دانست و افزود: باید الگوی کوچکی در حد توان برپا کنیم، البته استقرار عدالت کامل به دنبال انسان کامل است، اما ما مدعی هستیم سرباز امام زمان هستیم، لذا باید الگوسازی کنیم و در حد توان به وظیفه خودمان عمل کنیم.
 
وی اضافه کرد: مردم قم این مسئولیت تاریخی را به خوبی انجام خواهد داد، البته خداوند به گفته امام با کسی پیمان اخوت نبسته است و اگر امتی از فرصت های تاریخی استفاده نکند، قومی دیگر را با آن جایگزین می کند که البته من به توانایی  ملت ایران، ائمه اهل بیت و امام زمان ایمان دارم.
 
رئیس جمهور میزان علاقه اش را به مردم زیاد دانست و افزود: خدا شاهد است که نوکری شما و ملت ایران را با آقایی جهان عوض نمی کنم و خدا را شاکرم که فرهنگ خادمی در این کشور نهادینه شده است.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcd9n0f.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما