شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 14980
برای دومین سال متوالی:

نظام مهندسی قم ، سازمان بر‌تر در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان شد

قم نيوز : قم نیوز: در پنجمین همایش مقررات ملی ساختمان برای دومین سال متوالی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، به عنوان سازمان بر‌تر در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان در بین استانهای کشور معرفی شد.
نظام مهندسی قم ، سازمان بر‌تر در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، در پنجمین همایش مقررات ملی ساختمان که با حضور سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل صومعلو معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، غلامرضا هوایی مدیرکل مقررات ملی ساختمان، مدیران کل راه و شهرسازی کشور و روئسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه بین المللی قم برگزار شد، از دستگاه‌های بر‌تر در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان تجلیل بعمل آمد. 

بر اساس ارزیابی های بعمل آمده از سوی  وزارت راه و شهرسازی ، سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانهای قزوین، گلستان، قم، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان و نیز ادرات کل راه و شهرسازی استانهای قزوین، فارس، تهران، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی به عنوان دستگاه‌های بر‌تر در رعایت مقررات ملی ساختمان معرفی شدند و لوح و تندیس دریافت کردند. 

در این همایش با اهدای لوح تقدیر و تندیس مقررات ملی ساختمان به مهندس امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از تلاش‌های بعمل آمده در جهت کسب رتبه بر‌تر رعایت مقررات ملی ساختمان قدردانی شد. 

سید مهدی هاشمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در این همایش گفت: مقررات ملی ساختمان حدود ۱۷ سال است که تصویب شده اما هنوز به طور کامل به مرحله اجرا در نیامده است و هنوز برخی آن را زیر سوال می‌برند و از این مقررات گله‌مند هستند. 

وی افزود: برگزاری این همایش می‌تواند ضمن کمک به آسیب‌شناسی موضوع زمینه آشنایی بیشتر گروهای مختلف جامعه را نیز با مقررات ملی ساختمان فراهم کند. 

غلامرضا هوایی مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم با بیان اینکه مقررات ملی ساختمان مجموعه باید‌ها و نبایدهای حوزه ساخت و ساز است اظهار داشت: رعایت باید‌ها و نبایدهای ذکر شده در این مقررات به افزایش ایمنی، آسایش و صرفه اقتصادی استفاده کنندگان از ساختمان منجر خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموعه بیست و یک گانه مقررات مزبور در دسترس افراد قرار دارد، افزود: این مقررات پس از تصویب قانون نظام مهندسی در سال ۷۴ توانست مفهوم واقعی خود را پیدا کند و به مرور زمان و بطور مرتب نیز به روز شود. 

مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مجموعه مقررات ملی ساختمان الفبای ساخت و ساز در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در چهار سال گذشته علاوه بر به روز شدن مباحث این مقررات، مبحثی مانند پدافند غیرعامل نیز به مجموعه مقررات ملی ساختمان افزوده شد. 

هوایی اضافه کرد: هم اکنون نام مقررات ملی ساختمان برای متخصصان کشور در شهرهای مختلف نامی آشناست تا جایی که سالانه پنج هزار دوره مرتبط با موضوع این مقررات در استانهای مختلف کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbg9b8.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما