چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 15080
مدیر کل ارشاد قم:

غنی سازی اوقات فراغت مهم‌ترین رسالت دستگاه‌های فرهنگی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم غنی سازی اوقات فراغت را مهمترین رسالت دستگاه‌های فرهنگی عنوان کرد.
غنی سازی اوقات فراغت مهم‌ترین رسالت دستگاه‌های فرهنگی است
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادی فرهنگی چون ارشاد، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در غنابخشی به برنامه‌های اوقات فراغت دارند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر آموزش محور بودن برنامه‌های اوقات فراغت افزود: آموزش تنها به کتب درسی و به سال تحصیلی محدود نمی شود بلکه باید زمینه آموزش‌های مختلف را برای جوانان و نوجوانان فراهم کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید هنرآموزی، مهارت آموزی و حرفه آموزی را در اولویت برنامه‌های اوقات اوقات فراغت خود قرار دهند.
 
اسماعیلی طبا بیان داشت: آموزش‌ها در این تعصیلات سه ماه باید بر اساس روش‌های جدید و متنوع از جمله نشست‌ها، جلسات پرسش و پاسخ، اردوها و حلقه‌های معرفتی صورت گیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم غنابخشی به برنامه‌های اوقات فراغت را تکمیل چرخه آموزش دانش آموزان و دانشجویان در طول سال عنوان کرد و گفت: مساجد به عنوان یکی از پرمخاطب ترین نهادها بستر مناسبی برای پرکردن احسن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان هستند.
 
وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، افزود: اکنون 275 کانون در سطح استان قم به ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی، دینی و هنری می‌پردازند.
 
این مسئول فرهنگی استان قم ادامه داد: از تعداد کانون‌های ذکر شده 191 کانون ویژه برادران و 84 کانون دیگر نیز ویژه خواهران است.
 
به گفته اسماعیلی طبا کانون‌های فرهنگی مساجد با داشتن جمعیت 30 هزار نفری زیرپوشش بزرگترین نهاد برای ارائه برنامه‌های اوقات فراغت است.
 
مدیرکل ارشاد قم تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، خانه‌های بهشتی، آموزش قرآن، هسته‌های پژوهش، کلاس‌های فرهنگی و هنری، اردوها، برنامه‌های ورزشی، محافل قرآنی، برگزاری مسابقات و المپیادهای مختلف از جمله برنامه‌های این کانون‌هاست.
 
وی در ادامه آموزش‌های ارائه شده در انجمن‌های هفتگانه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد را مورد توجه قرار داد و افزود: جوانان می‌توانند در این انجمن‌ها به آموزش‌های تخصصی هنری در رشته‌های مختلف بپردازند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdzz0f.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما