شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 1510
حجت الاسلام ابطحی:

بانوان طلبه نقش کلیدی در اصلاح وضعیت حجاب و عفاف جامعه دارند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: بانوان طلبه نقش کلیدی در اصلاح وضعیت حجاب و عفاف در جامعه دارند.
بانوان طلبه نقش کلیدی در اصلاح وضعیت حجاب و عفاف جامعه دارند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود ابطحی در همایش طلیعه حضور، در جمع طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خداوند متعال انسان را آفریده و مواهبی را به او عطا کرده است و برای اینکه نعمت‌های الهی برای بشر بقا و دوام داشته باشد و بتواند با بهره‌برداری از آن به مقاصدی که خدا در نظر گرفته برسد راه‌کارهایی از جانب شارع مقدس بیان شده است.

وی افزود: اگر کسی از مرزهایی که خداوند برای انسان ترسیم کرده است عبور کند قبل از اینکه به دیگران آسیبی برساند خودش آسیب می‌بیند.

ابطحی با ذکر روایتی از رسول اکرم(ص) گفت: ایشان می‌فرمایند: "شما مانند مریض هستید و خداوند مانند طبیب شما است" خداوند بهتر از هر کسی سود و زیان انسان را تشخیص می‌دهد و اگر انسان را از مسائلی نهی کرده برای این بوده که به انسان آسیبی نرسد.

وی فلسفه حجاب برای زنان را در محافظت از آنان در مقابل مزاحمت‌ها دانست و ادامه داد: کسی که این حد الهی را رعایت نمی‌کند، در واقع زمینه گناه را برای خود و دیگران فراهم می‌کند.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از شرایط موجود در جامعه ما گفت: در جامعه ما شرط استخدام خانم‌ها و اشتغال آنها روابط عمومی بالا و توانایی برقراری ارتباطات اجتماعی عنوان می‌شود در حالی که در اسلام تاکید شده است که اختلاط بین زن و مرد نباید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه این حریم‌شکنی در جامعه تبعات بدی برای جامعه خواهد داشت تصریح کرد: در درجه اول خود زنان دچار آسیب می‌شوند و این سنت الهی است که هر گناهی تبعاتی هم داشته باشد و تبعات این کار هم در درجه اول این است که زنان در جامعه ما زندگی آرامی نخواهند داشت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.zazct1awubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما