پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 15118
توصیه اخلاقی آیت الله استادی به روزه داران :

از منافقان و شیاطین در ماه رمضان برحذر باشید

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله استادی، دبیر شورای عالی حوزه گفت: نباید از یاد خدا غافل شویم و فطرت انسان شهادت می‌دهد که هیچ شک و تردیدی در وجود خداوند نیست.
آیت الله استادی
آیت الله استادی
به گزارش قم نیوز، آیت الله رضا استادی که ظهر دیروز در مسجد اعظم قم و در جمع نمازگزاران سخن می‌گفت، یادگیری احکام و مسائل شرعی بر همه لازم است و رجوع به رساله مراجع، راهکار آن است.
 
وی افزود: از هر مرجعی که تقلید می‌کنید، رساله عملیه ایشان را داشته باشید و به احکام آن هم آشنا شوید و هم عمل کنید.
 
امام جمعه قم با اشاره به اینکه همواره باید یاد خدا را مدنظر داشت، افزود: در مقابل یاد خداوند، نسیان و فراموشی خدا وجود دارد و غفلت هم مطرح است و برخی هم هستند که می‌گویند خدا را قبول نداریم ولی فطرت آنها به وجود خدا شهادت می‌دهد و اسیر تبلیغات شده اند یا وسوسه شیاطین روی آنها اثر گذاشته است.
 
آیت الله استادی افزود: فطرت انسان شهادت می‌دهد که هیچ شک و تردیدی در وجود خداوند نیست و این جهان با عظمت با همه اجزای آن، بدون آفریدگار نیست.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اعمال منافقان تصریح کرد: همان طور که خداوند در آیه 67 سوره توبه آورده است، منافقین به جای این که امر به معروف کنند، امر به منکر می‌کنند و به جای این که به مردم بگویند، راست بگویید، می‌گویند دروغ بگویید و انسان‌ها را از کارهای خوب باز می‌دارند.
 
وی افزود: منافقین دچار فراموشی خدا هستند و اگر کسی خدا را فراموش کند، مردم را به خیر و نیکی دعوت نمی کند و از منکر باز نمی دارد. وقتی کسی خدا را فراموش کند، خودش را فراموش می‌کند و به جای این که به نفع خودش کار کند، به ضرر خودش کار می‌کند.
 
آیت الله استادی تصریح کرد: انسان نباید هیچ گاه  مغرور شود؛ زیرا شروع دوری از خدا غرور است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfcydy.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما