پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 15143
امروز صورت گرفت:

کارگروه تنظیم بازار در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در تالار امام رضا استانداری قم برگزار شد.
کارگروه تنظیم بازار در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز به ریاست زارعی کوشا فرماندار قم و با حضور جمعی از مسئولان استان قم از جمله عالی پور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و رفیعی مدیرکل سازمان دامپزشکی استان قم در تالار امام رضا استانداری قم برگزار شد.
 
یونس عالی پور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این کارگروه با اشاره به فعالیت‌های نظارتی این سازمان  اظهار داشت: در دو ماه گذشته از 27770 واحد صنفی و غیر صنفی شامل شرکت‌های خدماتی، واحدهای  اقامتی، پذیرایی، مجتمع‌های رفاهی، انبار، سردخانه ، عمده و خرده فروشی بازرسی شد که منجر به شناسایی 4409  تخلف در قالب 4274 به ارزش 36 میلیارد گردید.
 
وی اظهار کرد: تعداد پرونده تشکیل شده در در دو ماهه گذشته نسبت به دو ماه قبل از آن به میزان 5 درصد کاهش داشته است، اما به لحاظ ارزشی 13 درصد رشد داشته است.
 
کاهش جوجه ریزی در مرغداری‌های استان

مهدی رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان قم در کارگروه تنظیم بازار استان قم با اشاره به میزان کشتار دام در استان اظهار داشت: در سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش کشتار دام سبک را در سطح استان داشتیم، در حالی که میزان کشتار دام سنگین در سطح استان در سه ماهه اول سال  از 3600 راس به 2400 راس رسیده است.
 
با اشاره به روند جوجه ریزی در مرغداری‌های استان گفت: در 3 ماه اول امسال میزان جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های استان 400 هزار قطعه افزایش داشته است، اما در 20 روز تیرماه امسال میزان 990 هزار قطعه بوده است، در حالی که این میزان در تیرماه سال 91  یک میلیون و هشتصد هزار قطعه بوده است که با توجه به مدت باقی مانده از تیرماه جوجه ریزی در تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش خواهد داشت.
 
مردم نباید دغدغه کالاهای اساسی را داشته باشند

اسماعیل زارعی کوشا  فرماندار قم در کارگروه تنظیم بازار استان، نمایشگاه ضیافت ماه رمضان را فرصت مغتنمی برای شهروندان دانست و افزود: در این نمایشگاه شاهد قیمت‌های مناسبی بودیم که برگزاری چنین نمایشگاه جای تقدیر دارد و در ماه مبارک به دنبال این هستیم که مردم استان دغدغه در خصوص کالاهای اساسی نداشته باشند.
 
با اشاره به شرایط بازار در ماه رمضان گفت: در ماه رمضان مصرف خانوار افزایش پیدا می کند و ماه رمضان پیک مصرف مواد پروتئنی است که باید با نظارت وبازرسی‌ها، مردم در این ماه یک رفاه نسبی و آرامش روانی را داشته باشند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdsf0f.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما