قم نيوز : قم نیوز: علیرضا قاضی تنها شانس کاراته استان قم برای اعزام به رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال جاری میلادی به شمار می‌رود.
قاضی تنها شانس کاراته قم برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیاست
 به گزارش قم نیوز، از دهه 1370 تاکنون کاراته‌کاهای قمی همواره در تمام ادوار مسابقات کاراته قهرمانی آسیا عضو تیم ملی کاراته کشورمان در رده‌های سنی مختلف بوده‌اند و افتخارات زیادی را برای ورزش کشور کسب کرده‌اند.
 
از همان سال‌ها کاراته‌کاهایی همچون مهدی جعفری، مجید عبدالحسینی، علیرضا کتیرایی، مهدی عموزاده و سعید آشتیانی در ترکیب تیم ملی کاراته مدال‌های رنگارنگی از مسابقات جهانی و آسیایی و همچنین میادین بین‌المللی به دست آورده‌اند.
 
این در حالی است که بیش از 15 سال هدایت تیم ملی کاراته کشورمان را یکی از مربیان برجسته کاراته قم به نام غلامرضا دباغیان بر عهده داشته است و اکنون نیز که این نفرات در ترکیب تیم ملی نیستند، با فعالیت جدی در امر مربیگری به تربیت نیروهای جوان و مستعد این رشته می‌پردازند.
 
کاراته‌کاهای قمی در سال گذشته میلادی در مسابقات مختلف از جمله رقابت‌های بین‌المللی، لیگ جهانی کاراته، مسابقات قهرمانی آسیا و پیکارهای کاراته قهرمانی جهان به مدال‌های رنگارنگی دست یافته و زمینه‌ساز موفقیت‌های متعدد برای این رشته در میادین برون مرزی بوده‌اند.
 
سال گذشته امیر مهدی‌زاده در لیگ جهانی و همچنین پیکارهای قهرمانی جهان به دو مدال طلا و نقره دست یافته است، سعید علی‌پور،‌ ناصر نجفی و محمد‌هادی داودآبادی نیز در لیگ جهانی کاراته و مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال شده‌اند.
 
این در شرایطی است که در بین این نفرات با تجربه، جوان‌های با استعدادی مانند محمد شایگان، علی نجفی و علیرضا قاضی و چند افتخارآفرین دیگر نیز در بین قهرمانان و مدال‌آوران کاراته قم از مسابقات و میادین برون مرزی حضور دارند.
 
علیرضا قاضی در حال حاضر تنها نماینده کاراته استان قم در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف به شمار می‌رود و در بخش کومیته تلاش خود را برای عضویت تیم ملی در مسابقات آسیایی به کار گرفته است و شانس اینکه دوباره بتواند مدال مسابقات آسیایی خود را تکرار کند، زیاد است.
 
قاضی در وزن منهای 61 کیلوگرم توانست در مسابقات انتخابی که با حضور برترین‌های کاراته کشور در رده سنی جوانان برگزار شد، در جمع نفرات اول تا سوم این وزن قرار گرفته و جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست بیاورد.
 
در شرایطی که تیم ملی کاراته رده سنی جوانان کشورمان در اوزان 55، 61، 68، 76 و به اضافه 76 کیلوگرم آماده شرکت در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا می‌شود، علیرضا قاضی کاراته‌کای جوان قمی در وزن منهای 61 کیلوگرم در کنار دانیال زحمتکش از گیلان و آرش علی‌نژاد از مازندران برای عضویت در تیم ملی جوانان کشورمان تلاش می‌کند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchqinz.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما