سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 15287
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای افزایش نورانیت انسان است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در ماه رمضان روحانیت ونورانیت انسان به حد بالایی می‌رسد.
ماه مبارک رمضان فرصتی برای افزایش نورانیت انسان است
به گزارش قم نیوز،  آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به ارزش ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان را خداوند فرصتی برای نورانیت یافتن انسان قرار داده است.
 
وی افزود: به علت برپا بودن سفره الهی در این ماه، خداوند این ماه را ماه ضیافت نام گذاشته است و منظور از مهمانی در ماه مبارک رمضان، خوراک و پرورش جسم نیست  بلکه مهمانی پروردگار برای روح انسان است و غذای معنوی برای انسان مهیا می‌کند تا به وسیله آن انسان نورانیت و درجات معنوی خودش را با خواستن از خداوند متعال به کمال برساند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  بااشاره به آیات قرآن افزود: قرآن هم می‌گوید که ما این قرآن را فرستادیم تا انسان‌ها را از ظلمت به نور برگردانیم ومعنی ظلمات هم  دلبستگی‌های  انسان به امور مادی ودنیایی است.
 
تولیت سابق آستان کریمه اهل بیت(س) تصریح کرد: انسان می‌تواند در این ماه مبارک وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها و این جهاتی که انسان را به خود مشغول کرده  را کم کند یا به طور کلی از بین ببردتا در صورت توان به کمال‌های عالیه برسد واگر نتوانست لااقل این دل بستگی‌ها را کم کند.
 
آیت الله مسعودی افزود: در ماه رمضان  روحانیت و نورانیت انسان به علت کم شدن دلبستگی از غذا و دیگر امور مادی به حد بالایی می‌رسد.
 
وی ادامه داد:در ماه رمضان عقل، چشم و گوش در اختیار خود انسان قرار می‌گیرد و دیگر در اختیار هوا و هوس نیست درنتیجه حال معنوی در انسان ایجاد می‌شود.
 
وی با اشاره به شعر کوتاهی از کلیم کاشانی گفت: عمر انسان دوروز بیش نیست یک روز دل بستگی‌های گوناگون و روز دیگر از بین رفتن این دل بستگی‌ها. ماه رمضان عبادات و مطالب فراوانی دارد که در صورت آشنایی وعمل به آنها، خدای متعال نورانیت خوبی را به انسان می‌دهد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ماه رمضان فرصتی است تا انسان هرچه می‌تواند دل  بستگی‌های خود را کم کند تا به خدا نزدیک شود.
 
وی بهترین توصیه برای روزه داران را  خودشناسی دانست و افزود: انسان درطول سال 11ماه هرطور توانسته وخواسته خوابیده، خورده، آشامیده و زندگی کرده و باید در طول این یک ماه  سبک زندگی خود را عوض کند.
 
مسعودی خمینی افزود: توجه به خود و عوض کردن نوع زندگی در ماه رمضان از بهترین سفارش‌ها به روزه داران در این ماه عزیز است که خدای متعال و رسول گرامی اسلام وائمه طاهرین سلام الله علیها نیز براین موضوع  تاکید دارند.
 
وی در پایان گفت: طبق روایات اگر انسان به نفس خود معرفت پیدا کند، خدای خودرا هم حتما می‌شناسد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdccmiqs.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما