دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 15448
حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی:

ناشرین قم باید نشر اهل بیت(ع) را اساس کار خود قرار دهند

قم نيوز : قم نیوز: فرزند آیت الله گلپایگانی(ره) گفت: ناشرین فعال در قم باید نشر اهل بیت(ع) را اساس کار خود قرار دهند.
ناشرین قم باید نشر اهل بیت(ع) را اساس کار خود قرار دهند
 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر گلپایگانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت در قم افزود: آنچه باید برای ناشرین قمی مهم باشد، انتقال و عرضه معارف و فرمایشات اهل بیت(ع) است.
 
وی توجه به مسائل دینی و معارف اهل بیتی را از وجوه متمایز ناشرین در قم عنوان کرد و افزود: فعالان در این عرصه باید این امر را مدنظر قرار دهند و انتظاری جز این نمی توان از ناشرین در این شهر مقدس داشت.
 
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: چاپ و انتشار دیگر کتاب‌ها با موضوعات مختلف در قالب‌های تالیف و ترجمه در دیگر شهرهای کشور انجام می‌شود بنابراین قم باید تنها مرکز نشر کتاب‌ها با موضوعات قرآنی و اهل بیت(ع) باشد.
 
گلپایگانی در ادامه با تاکید بر ترجمه و انتقال معارف اهل بیت(ع) و آموزه‌های شیعی در جهان افزود: ناشران قمی باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند و متاسفانه نمود چنین اقداماتی در سطح جهان چندان زیاد نیست.
 
وی اضافه کرد: محققان و مستشرقان در خارج کشور با استفاده از منابع در دسترس اهل سنت به بررسی دین اسلام می‌پردازند در حالی که شیعه آموزه‌های بسیار راهگشا و منطقی برای زندگی بشر ارائه کرده است.
 
استاد حوزه لعمیه قم ادامه داد: معارف و مبانی نظری شیعی باید ترجمه شده و با روش‌های مختلف چون کتاب و اینترنت در اختیار مستشرقان و اسلام پژوهان قرار گیرد.
 
گلپایگانی در ادامه سخنان خود وجود چنین مرکزی ویژه ناشرین را برای قم ضروری دانست و افزود: قم عش آل محمد و ام القرای جهان اسلام و تشیع است بنابراین مراکز فرهنگی و دینی آن نیز باید چشمگیر و قابل توجه باشد.
 
گفتنی است نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم تا چهارم مردادماه در مجتمع ناشران قم واقع در خیابان معلم برپا بوده و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 18 تا 24 از این نمایشگاه بازدید کنند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbwab8.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما