پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 15673
در حاشیه همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند

کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی هندی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع ذخایر اسلامی از برگزاری کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی هندی در حاشیه همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند خبر داد.
کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی هندی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز با اشاره به همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند اظهار کرد: این همایش با همکاری مجمع ذخایر اسلامی و موسسه تاریخ علم و فرهنگ برگزار می‌شود.
 
وی به چاپ ویژه‌نامه‌های نخستین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند اشاره کرد و افزود: این ویژه‌نامه‌ها دارای تاریخچه، اهداف، گروه مشاوران علمی و حلقه‌های وصل بین محققان شبه قاره است.
 
رئیس مجمع ذخایر اسلامی خاطرنشان کرد: این ویژه‌نامه انعکاسی از آخرین تحولات در حوزه علم‌پژوهی و مباحث مرتبط بین دو کشور بزرگ و فرهنگ‌ساز ایران و هند در حوزه‌های تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فنون، ادیان، عرفان و فلسفه ارائه می‌دهد.
 
وی عنوان داشت: مجموعه مصاحبه‌ها با مشاوران علمی همایش و کسانی که در حوزه مطالعات شبه قاره تأثیر داشته‌اند از مهم‌ترین ویژگی‌های این ویژه‌نامه‌ها است.
 
اشکوری با اشاره به برنامه‌های جنبی همایش بین‌المللی تاریخ علم و فرهنگ گفت: نمایشگاه عکس هند در حاشیه این همایش برگزار می‌شود که مجموعه تابلوهای هنری، مستند و تاریخی از عکاسان معاصر ایرانی و هندی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.
 
وی یادآور شد: نمایشگاه کتاب شبه قاره، صحافی سنتی ایران، خوش‌نویسی ایرانی و فیلم مستند از برنامه‌های دیگر همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند است.
 
رئیس مجمع ذخایر اسلامی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی هندی به صورت آموزش گروهی توسط استادانی مانند حجت کشفی، بیدآبادی، نجومی و هنرکار برگزار می‌شود.
 
وی عنوان داشت: در فروشگاه کتاب و مجله(ویژه شبه قاره) علاوه بر کتاب‌های متعدد که در حوزه شبه قاره به چاپ رسیده، کتاب‌هایی که به مناسبت همایش میراث مشترک ایران و هند منتشر شده عرضه می‌شود.
 
همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند چهارم مهر امسال در دانشگاه مفید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbf0b8.rhbszpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما