چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 15760
مسئول بخش مقالات دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی خبر داد:

ارسال 235 مقاله به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بخش مقالات دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی از ارسال 235 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.
ارسال 235 مقاله به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد حسین افشاری امروز، با اشاره به اهداف همایش ملی حدیث رضوی اظهار کرد: کشف و تبیین حدیثی سیره رضوی، نشر معارف حدیثی اهل بیت(ع) و  ترویج فرهنگ نوشتاری در سطوح علمی مختلف از جمله اهداف این همایش است.
 
وی خاطرنشان کرد: این همایش در سه سطح «اساتید،‌ محققان و پژوهشگران»، «دانشجویان و طلاب» و نوقلمان برگزار می‌شود.
 
مسئول بخش مقالات دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی عنوان داشت: سبک زندگی عبادی و الهی،‌ روابط خویشاوندی، تعامل با پیروان فرقه‌ها، شیوه‌های تربیتی، سیره امام رضا در بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) از جمله محورهای این همایش است.
 
وی از ارسال 235 مقاله از خرداد تا مرداد خبر داد و افزود: 105 مقاله در سطح اساتید و پژوهشگران، 100 مقاله در سطح طلاب و دانشجویان و 23 مقاله در سطح نوقلمانی که در مراحل ابتدایی نوشتن مطالب علمی هستند مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
افشاری خاطرنشان کرد: تاکنون 70 درصد از این مقالات توسط استادان و پژوهشگران دانشگاه قرآن و حدیث مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به معیارهایی که برای ارزیابی مقالات انتخاب شده است گفت: جایگاه و اهمیت موضوع، اصطلاحات و مفاهیم به کار رفته، تاریخچه بحث، بیان دیدگاه‌های مصرف از جمله آرای جدید، قدرت تجزیه و تحلیل، نوآوری و خلاقیت، استناد مطالب و اعتبار منابع از جمله معیارهایی بوده که برای ارزیابی مقالات انتخاب شده است.
 
مسئول بخش مقالات دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی دارا بودن مقدمه، نتیجه‌گیری، چکیده و کلید واژه، قدرت، رسایی، شیوایی و ادبیات نوشتار را از موارد دیگری ذکر کرد که در ارزیابی مقالات در نظر گرفته می‌شود.
 
وی یادآور شد: علاوه بر مقالاتی که به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی ارسال شده داستان‌هایی نیز در موضوع حدیث رضوی از سوی نویسندگان ارسال شده که برترین این داستان‌ها در روز همایش مورد قدردانی قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdciuyaz.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما