چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 15768
رئیس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) خبر داد:

رونمایی از خبرگزاری رضوی در دهه کرامت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: در ایام دهه کرامت از خبرگزاری رضوی رونمایی می شود.
رونمایی از خبرگزاری رضوی در دهه کرامت
به گزارش قم نیوز، سید جواد جعفری در دیدار اعضای شورای بزرگداشت دهه کرامت با آیت الله مصباح یزدی در محل موسسه امام خمینی( ره) با اشاره به جشنواره امام رضا (ع) اظهار کرد: یکی از نکاتی که از ابتدای شروع فعالیت های گسترده برای جشن های دهه کرامت مورد توجه قرار گرفت، سخن مقام معظم رهبری بود که شانس ماندگاری فعالیت های هنری را بیش تر از فعالیت های دیگر دانسته بودند.
 
رئیس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: برای بهره مند شدن از مفاهیم رضوی، فعالیت های گسترده ای در قالب جشنواره امام رضا (ع) صورت گرفته است و این جشنواره در قالب های فرهنگی، هنری، سینمایی، علمی و فضای مجازی است.
 
جعفری جشنواره بین المللی امام رضا را دارای دو رویکرد اساسی دانست و افزود: رویکرد اول در بخش معرفتی این است که  جشنواره منجر به تولید دانش ها و ارزش های دینی شود و تلاش می شود آن چه را که در این جشنواره عرضه می کنیم، الهام گرفته از ارزش های رضوی باشد و در 10 دوره گذشته جشنواره امام رضا (ع) بیش از 800 هزار اثر فرهنگی و هنری شرکت کرده اند.
 
وی اضافه کرد: رویکرد در بخش تبلیغی ترویجی است تا رویکرد هنرهای جامعه امروز را به سمت رویکردهای دینی ببریم و هم اکنون سینماگران، نویسندگان و هنرمندان بسیاری در جشنواره امام رضا (ع) شرکت می کنند که منجر به شکل گیری یک جریان سالم در کشور شده است و هنر کشور را از یک حالت خنثی به حالت دینی سوق داده است.
 
رئیس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به تولیدات رضوی اظهار کرد: به صورت میانگین در هر ماه سه اثر رضوی منتشر می شود و مجوز ایجاد خبرگزاری رضوی و فصلنامه علمی پژوهشی در حوزه علوم رضوی اخذ شده است که در ایام دهه کرامت از آنها رونمایی می شود.
 
وی تصریح کرد: مجوز یک انتشارات برای نشر آثار رضوی گرفته شده است و هم اکنون این انتشارات 25 کتاب آماده انتشار را در حوزه رضوی دارد.
 
جعفری با اشاره به دهه کرامت گفت: هم اکنون با تلاش های صورت گرفته جشن های دهه کرامت در اقصی نقاط کشور برگزار می شود و برگزاری برنامه های دهه کرامت به صورت یک فرهنگ عمومی درآمده است.
 
دهه کرامت از مرزها عبور کرده است
 
هم چنین در این دیدار حجت الاسلام ارباب سلیمانی دهه کرامت را دارای مناسبت های مختلفی دانست و افزود: دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و به میلاد امام رضا (ع) ختم می شود و در دهه کرامت روز بزرگداشت امامزادگان و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ نیز پیش بینی شده است.
 
وی اضافه کرد: دهه کرامت فرصت مغتنمی را فراهم کرده است تا در ایجاد محبت اهل بیت قدم برداریم و هر میزان که بر معرفت افزوده شود، محبت هم بیشتر می شود.
 
رئیس شورای جشن‌های دهه کرامت با اشاره به هجرت های تاثیر گذار در تاریخ اسلام اظهار کرد: در تاریخ اسلام سه هجرت تاثیر گذار را داریم که این هجرت ها شامل هجرت پیامبر اکرم از مکه به مدینه، هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو بوده است که هر کدام از این هجرت ها منشاء تحولات بزرگی بوده است.
 
وی تصریح کرد: به دنبال هجرت امام رضا (ع) به ایران، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ نیز به کشورمان مهاجرت کرده اند و هجرت این بزرگواران منشاء تحولات بزرگی در استان های قم و فارس بوده است.
 
سلیمانی با اشاره به دهه کرامت گفت: دهه کرامت فرصتی برای تجدید پیمان با خاندان رسالت است و دهه کرامت از مرزها عبور کرده است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcg7u9q.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما