يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 15790
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قم تاکید کرد:

رعایت شراط خاص قم در انتخاب استاندار آینده

قم نيوز : قم نیوز:عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و قائم مقام موتلفه قم بر رعایت ملاحظات و شرایط خاص قم در انتخاب استاندار آینده تاکید کرد.
رعایت شراط خاص قم در انتخاب استاندار آینده
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ذاکری با اشاره به استقرار دولت یازدهم و تاکید بر لزوم رعایت ملاحظات قم در انتخاب استاندار آینده اظهار کرد: استاندار آینده قم باید کسی باشد که آشنا به جایگاه قم و تاریخ و نقش قم در آینده باشد.
 
وی گفت: همانطور که از منابع شیعی به دست می‌آید قم در دوران طلایی حکومت فراگیر اسلام جایگاه والایی را دارد، بنابراین ما بایستی این استان و شهر را به گونه‌ای بسازیم که بتواند نقش خود را در آن دوره طلایی به شایستگی ایفا کند.
 
وی افزود: مادر انقلاب اسلامی قم است و حرکت‌های انقلابی از قم آغاز شده است، بنابراین طبیعی است که جریانان‌های اصیل سیاسی کشور هم ریشه در قم داشته باشند، اما در چند سال اخیر و در دولت نهم و دهم معادلات سیاسی کمی پیچیده شد و تاسیس گروه‌های افراطی و طرد گروه‌های دیگر و خانه‌نشین شدن برخی از مدیران و فعالان سیاسی و دلسوزان انقلاب به خاطر انگ‌هایی که می‌زدند، باعث شد که شادابی سیاسی و انگیزه لازم برای حضور فعال معتقدان به نظام و انقلاب و کسانی که دلسوز انقلاب بوده‌اند کمرنگ بشود.
 
وی تصریح کرد: بنده با وجود اینکه یک اصولگرا هستم، معتقدم در بین اصلاح طلبان نیروهای فهیم و عاقل و علاقه‌مند و دلداده به نظام و انقلاب و رهبری وجود دارند، اما سلیقه سیاسی آنان با اصولگرایان فرق می‌کند ولی این دلیل نمی‌شود که آنها را از میدان به در کنیم و یا با یک انگ سیاسی و برچسب‌هایی که در این چند سال مد شده، افراد را از میدان به در کنیم.
 
وی افزود: کسی که می‌خواهد در راس دولت و نماینده ارشد دولت در قم حضور داشته باشد، باید نحوه تعامل با جریان‌های مختلف را بشناسد و یک توانمندی خاص و یک بینش و اطلاع کافی از این نوع جریان‌ها در قم داشته باشد.
 
قم از کثرت بزرگ، بی بزرگ است
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: یکی از چالش‌ها و موانعی که در راه دولت در قم وجود دارد، مدعیان زیادی هستند که برای قم ادعای متولی بودن دارند، متاسفانه قم از کثرت بزرگ، بی بزرگ است، آنقدر بزرگان در قم هستند ولی متاسفانه خود قم از این بی‌بزرگی رنج می‌برد که یک بزرگی باشد و امور قم را هدایت کند و مدیران از آن حرف شنوی داشته باشند.
 
ذاکری اظهار کرد: هر شهری معمولا یک بزرگی دارد که تمام مدیران و گروه‌های سیاسی از وی حرف‌شنوی دارند ولی متاسفانه یکی از نقاط ضعفی که در قم داریم این است که خود قم یک شاخصی که بتواند علم باشد و امور قم را دنبال کند نداریم و به نظر من این باعث می‌شود که این تکثر نظرات مختلف و عقیده‌ها و آرای مختلفی که در بزرگان قم به عنوان پایگاه علوم اسلامی و دینی و پایتخت جهان تشیع وجود دارد، باعث می‌شود که این تکثر آراء در بحث توسعه قم اثر بگذارد.
 
وی گفت: به نظر من کسی که بتواند با این بزرگان و شخصیت‌های قم تعامل داشته باشد و مورد اعتماد بزرگان و علمای قم هم باشد، باید به عنوان مدیریت ارشد استان انتخاب شود.
 
ذاکری اضافه کرد: وجود مراجع عظام تقلید و علمای بزرگوار در شهر مقدس قم یکی از خصوصیات مهم و یکی از نقاط قوت قم است و این بزرگان هم نشان داده‌اند که دلشان برای آبادانی و رشد و توسعه قمی می‌تپد و به هر حال آماده تعامل با دولت هستند.
 
وی تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد به عنوان نماینده ارشد رئیس جمهور و دولت در این استان خدمت کند باید روحیه تعامل و ادب برخورد با مراجع معظم تقلید را داشته باشد و بتواند از این ظرفیت عظیم و ارزشمند بهترین استفاده را برای رشد و آبادانی استان قم بیشترین بهره را ببرد.
 
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قم افزود: با در نظر گرفتن ویژگی‌های قم به عنوان ام القرای جهان تشیع، خاستگاه و پایگاه انقلاب، وجود مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه مقدسه قم، مرقد منور کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و به عنوان یک قطب زیارتی و گردشگری در کشور نشان می‌دهد که قم یک استان ویژه است، بنابراین مدیر ارشد استان باید شخصی باشد که کاملا احاطه به این ویژگی‌های شهر قم داشته باشد و برنامه مدون و علمی و دقیقی را هم برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و توسعه و عمران قم تدوین کرده باشد.
 
لزوم رفع عقب افتادگی های انباشته
 
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که شهر قم عقب ماندگی‌های متراکم دارد و کسی که می‌خواهد در راس این استان انتخاب شود باید شخصی باشد که بتواند در زمان مدیریتش به اندازه توان دولت این عقب ماندگی‌های انباشه قم را برطرف کند.
 
وی اضافه کرد: چشم انداز قم روشن است و امیدواریم با انتخاب استاندار بومی، اهل تعامل و معتدل و توانمند بتوانیم یک همدلی خوبی را هم در شهر ایجاد کنیم و طبیعتا توسعه و رشد این شهر تسریع خواهد شد.
 
ذاکری گفت: در موتلفه اسلامی برای انتخاب استاندار قم به جمع بندی رسید‌ه‌ایم و اولویت ما با شخصی است که بومی استان و آشنا با مشکلات قم بوده و سابقه مدیریت قوی داشته باشد و اهل تعامل با مراجع باشد و مراجع هم بتوانند به آن اعتماد کنند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbgzb8.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما