دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 15986
معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه خبر داد:

برگزاری جشنواره بین‌المللی طوبی در 70 کشور دنیا

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه از برگزاری جشنواره بین‌المللی طوبی در 70 کشور دنیا خبر داد و گفت: این جشنواره طلاب بیش از 100 کشور دنیا را زیر پوشش قرار می‌دهد.
برگزاری جشنواره بین‌المللی طوبی در 70 کشور دنیا
به گزارش قم‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی طوبی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی طوبی به دنبال این است که در زمینه مفاهیم اسلامی، سبک زندگی دینی، مدیریت فرهنگی و ترویج شعائر دینی فرهنگ سازی کند.
 
وی با اشاره به اینکه جشنواره طوبی در حوزه‌های تبلیغی، فرهنگ، هنری و رسانه‌ای به دنبال شناسایی استعدادهای ارزشمند موجود بین طلاب است تاکید کرد: در این جشنواره طلاب علوم دینی با فرهنگ ملل مسلمان آشنا شده و گام‌های ارزشمندی در سیاست، اتحاد و تقریب مذاهب اسلامی برداشته خواهد شد.
 
معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه ابلاغ پیام دین باید به گونه‌ای باشد که مصالح عمومی جهان اسلام در آن رعایت شود خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت منطقه‌ای در 8 منطقه اعم از آسیای شرقی، افغانستان، اروپا، آفریقای عربی، کشورهای مشترک المنافع و ... برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره از نظر تنوع رشته بزرگترین رویداد فرهنگی و تبلیغی در جهان اسلام به شمار می‌رود، ادامه داد: طلاب علوم دینی از 100 ملیت مخاطب این جشنواره هستند و این جشنواره همزمان با ایران در 70 کشور دنیا برگزار می‌شود.
 
صالح با اشاره به اینکه این جشنواره محدود به ایران نیست ادامه داد: 35 هزار نفر در سراسر دنیا مخاطب اصلی این جشنواره هستند و جشنواره طوبی را به جرات می‌توان بزرگترین رویداد بین‌المللی فرهنگی در جهان اسلام دانست.
 
وی با اشاره به اینکه رشته‌های جشنواره در چهار بخش مهارت‌های تبلیغی، مدیریت فرهنگی، رسانه‌ای و فرهنگی و هنری دسته‌بندی شده‌اند گفت: 38 رشته برای این جشنواره در نظر گرفته شده است و زبان جشنواره نیز فارسی خواهد بود.
 
معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه طلاب و دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه برگزار می‌شود اظهار کرد: نمایشنامه، طرحی و نقاشی، خوشنویسی، خاطره نویسی، عکاسی، تذهیب، شعر، قطعه ادبی، مجری‌گری، خبرنگاری، وب سایت و وبلاگ، فیلم، نماهنگ و انیمیشن، دوبله و زیرنویس، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزار، نشریه الکترونیک، مدیریت مسجد، خطابه و سخنوری، منبر، فقه کاربردی و شیوه‌های جذب جوان به مسجد و معارف دینی از جمله رشته‌های این جشنواره به شمار می‌رود.
 
وی مدیریت مؤسسات و نهادهای فرهنگی، مدیریت انجمن‌های فرهنگی، مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه، مدیریت رسانه‌ای، مدیریت مراکز خیریه و اجتماعی، مدیریت کاروان‌های زیارتی و حج، مدیریت مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی و ... را از دیگر رشته‌های جشنواره طوبی عنوان کرد.
 
صالح با اشاره به اینکه برجسته کردن فعالیت‌های تبلیغی و منطقه‌ای شدن جشنواره از رویکردهای جشنواره پنجم به شمار می‌رود یادآور شد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره از اول آذر ماه امسال آغاز شده و تا اول دی ماه ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره و تجلیل از نفرات برتر اسفندماه برگزار می‌شود گفت: در هر رشته نسبت به معرفی سه اثر برتر اقدام خواهد شد.
 
معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: شرکت کنندگان در این جشنواره باید محصل رسمی و یا فارغ التحصیل جامعة المصطفی العالمیه باشند.
 
وی اضافه کرد: امکان شرکت طلاب و فارغ‌التحصیلان مقیم خارج از کشور در رشته‌هایی که امکان ارسال آثار از طریق ایمیل مهیا باشد فراهم شده است، در غیر این صورت مسئولیت ارسال پستی آثار به ایران و دریافت آن به عهده صاحب اثر است.
 
صالح با اشاره به اینکه آثار راه یافته به جشنواره در نمایشگاه‌‌های جشنواره در معرض دید عموم بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت، بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت WWW.TOUBAFESTIVAL.COM مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdciq3az.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما