چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 15989
مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی استان قم خبر داد:

ثبت نام 26 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی استان قم از ثبت نام 26هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس این استان خبر داد.
ثبت نام 26 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس قم
به گزارش قم نیوز،  محمدرضا اسلامی‌نسب با اشاره به اینکه تاکنون 26 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس استان قم ثبت نام شده‌اند اظهار کرد: دانش‌آموزان افغانی و عراقی بیشترین آمار دانش‌آموزانی هستند که در این‌گونه مدارس نام‌نویسی کرده‌اند، البته پیش‌بینی می‌شود تا آغاز مدارس این تعداد به 30 هزار نفر هم برسد.
 
وی داشتن گذرنامه و یا کارت هویت را شرط اصلی برای ثبت نام برشمرد و گفت: در صورتی که دانش‌آموزان فاقد این مدارک باشند نمی‌توانند در مدرسه ثبت نام کنند و البته پرداخت شهریه نیز از دیگر اقداماتی است که در هنگام ثبت نام باید انجام شود.
 
مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی استان قم ادامه داد: در صورتی که افراد بی‌بضاعت باشند از تخفیف برخوردار می‌شوند و در صورتی که توان مالی بسیار ضعیفی داشته باشند می‌توانند شهریه خود را به صورت قسطی بپردازند.
 
اسلامی‌نسب میزان شهریه دانش‌آموزان اتباع خارجی را در دو گروه قرار داد و اظهار داشت: آن دسته از دانش‌آموزانی که دارای کارت هویت هستند در پایه ابتدایی باید 100 هزار تومان، مقطع راهنمایی 130 هزار توان و مقطع دبیرستان 150 هزار تومان بپردازند.
 
وی ادامه داد: دانش‌آموزانی هم که گذرنامه دارند در مقطع ابتدایی 250 هزار تومان، راهنمایی 280 هزار تومان و متوسطه 300 هزار تومان باید بپردازند.
 
مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان اتباع خارجی در همه مدارس سطح شهر پراکنده هستند تصریح کرد: مدارس مشخصی برای تحصیل این دانش‌آموزان وجود ندارد و همه بچه‌ها در کنار یکدیگر به تحصیل می‌پردازند.
 
اسلامی‌نسب مشکل اصلی دانش‌آموزان افاغنه را بی‌بضاعتی مالی عنوان کرد و گفت: تعدادی از این دانش‌آموزان از نظر مالی در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و همین امر تا حدودی در درس خواندنشان تأثیر می‌گذارد. کار در کوره و‌ مکان‌های دیگر انرژی درس خواندن را از آنها سلب می‌کند، به همین علت تا حدودی افت تحصیلی در میان این دانش‌آموزان به چشم می‌خورد.
 
وی به مدارس زیرپوشش اداره کل مدارس خارج از کشور اشاره کرد و یادآور شد: حدود 20 مدرسه زیرپوشش این اداره کل قرار دارد به جز این مدارس و مدارس ایرانی دولتی و غیردولتی دیگر مدارس غیرقانونی است و در صورت مشاهده تعطیل می‌شود.
 
مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی استان قم افزود: دانش‌آموزان اتباع خارجی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده‌اند می‌توانند نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcb99b8.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما