چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 15993
استاد حوزه علمیه قم:

امام رضا (ع) سرچشمه جوشان علم و دانش بودند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام رضا عالم آل محمد (ص) هستند، گفت: ایشان سرچشمه جوشان علم و دانش بود که تشنگان و جویندگان دانش و معرفت از محضر ایشان بهره‌مند می‌شدند.
امام رضا (ع) سرچشمه جوشان علم و دانش بودند
به گزارش قم‌نیوز، حجت الاسلام قاضی زاهدی در شام میلاد حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در بین فرزندان امام هفتم (ع) امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) مقام شاخص و والایی دارند اظهار داشت: حضرت معصومه (س) بانویی است که بانوانی مانند ساره و هاجر باید در خدمت ایشان باشند. بانویی که سه امام و سه معصوم فرمودند ثواب زیارت قبرش با بهشت برابری می‌کند.
 
وی ادامه داد: قم جایی است که افواج ملائک در فضای آن پرواز می‌کنند و جایی است که بزرگان، مراجع تقلید و نواب امام زمان (ع) به زیارت آمده‌اند و می‌آیند و از ایشان حاجت می‌خواهند.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: حرم این بانوی شریف جایی که وقتی انسان وارد آن می‌شود مانند این است که وارد بهشت شده است، همه باید با ادب و با توجه به زیارت آن حضرت رویم و ایشان را شفیعه روز محشر قرار دهیم.
 
قاضی زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی‌های امام هشتم پرداخت و اظهار داشت: نام نامی ایشان علی، همنام جدش اباالحسن علی بن ابیطالب (ع) است، شیعه چهار امام با این نام دارد که این امر نیز سری است از اسرار الهی که در روایتی به آن اشاره شده است.
 
وی با اشاره به روایت حضرت موسی بن جعفر (ع) در مورد امام رضا (ع) که فرمودند این حضرت عالم آل محمد است، ابراز داشت: امام رضا (ع) دانش خود را از جدش پیامبر خدا (ص) به ارث برده است و او سرچشمه جوشانی از علم و فضیلت بود که تشنگان و جویندگان دانش و معرفت از محضر ایشان بهره‌مند می‌شدند.
 
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امام رضا (ع) بر تمام علوم و دانش‌ها احاطه و اشراف کامل داشت بیان داشت: امام رضا (ع) دانشمندترین مردم زمان خویش و داناتر و شایسته‌تر از همه‌ی عالمان در فرایض دین و دیگر علوم بود.
 
قاضی زاهدی افزود: تاریخ، بسیاری از مناظرات علمی و مباحثات فکری آن حضرت را که موجب پیروزی بر دشمنان اسلام شده، برای ما بیان کرده است و نیز افاضات آن حضرت را در انواع دانش‌ها که مورد استفاده‌ی بزرگان علم و رجال فکر قرار گرفته، شرح داده است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از برجسته‌ترین فضایل امام رضا (ع) سرسپردگی وی به خداوند تبارک و تعالی و تمایلش به او بود خاطر نشان کرد: این فضیلت را می‌توان به وضوح در اعمال عبادی او که بر پایه‌ی خوف الهی و دینداری قرار دارد، در بخش مهمی از زندگی روحانی‌اش مشاهده کرد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgwy9q.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما