سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 16260
مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم خبر داد

برپایی نمایشگاه‌های عاشورایی در بوستان‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم در ایام محرم گفت: در حوزه فرهنگی نمایشگاه‌های مرتبط با حماسه عاشورا در سطح بوستان‌ها ویژه اقشار مختلف برگزار می‌شود.
برپایی نمایشگاه‌های عاشورایی در بوستان‌های قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی حاجی‌رضا با اشاره به تشکیل ستادی با عنوان برنامه‌های محرم در شهرداری قم اظهار کرد: این ستاد دارای زیرمجموعه‌هایی مانند معاونت فرهنگی، خدمات شهری و زیباسازی است که برای فعالیت خود برنامه‌ریزی می‌کنند.
 
وی با اشاره به تبلیغات محیطی در فضای شهر گفت: در زمینه تامین بحث محتوای تبلیغات محیطی با دفاتر و بیوت علما مکاتبه شده است تا محتواهای مورد تایید ایشان در این زمینه استفاده شود.
 
مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه از هیئات‌ مذهبی و علاقه‌مندانی که به صورت خودجوش در زمینه سیاه پوش کردن سطح شهر فعالیت دارند استقبال می‌شود گفت: از هیئات، مردم و دستجات عزاداری خواسته شده تا تبلیغات خود را با مجوز شهرداری انجام دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: هر فردی که می‌خواهد برای دسته عزاداری اطلاع‌رسانی و نصب بنر داشته باشد باید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کند و طرح تهیه شده به تایید برسد و هیئات‌ مذهبی نیز برای فعالیت باید از سازمان تبلیغات اسلامی استان مجوز داشته باشند.
 
حاجی‌رضا عنوان داشت: بر اساس مصوبات، به تناسب به هر هیئت بین یک تا هشت بنر مجوز داده می‌شود تا بتوانیم این کار را ساماندهی کنیم.
 
وی با اشاره به کاروان نمادهای عزاداری گفت: این کاروان‌ در سطح شهر حرکت کرده و از المان‌های مذهبی در آن استفاده شده است.
 
مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: دسته عزادارای هیئت پرسنل شهرداری به مناسبت ایام محرم از شهرداری به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت می‌کند.
 
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نمایشگاه‌های مرتبط با حماسه عاشورا در سطح بوستان‌ها ویژه اقشار مختلف برگزار می‌شود.
 
حاجی‌رضا با اشاره به ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی گفت: متقاضیان این ایستگاه‌ها باید بر اساس ضوابط تعیین شده مجوز دریافت کنند تا علاوه بر جلوگیری از مشکل ترافیکی، نظافت شهر رعایت شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با شرکت‌های تبلیغاتی که در سطح شهر سازه تبلیغاتی دارند مکاتبه شده و به آنها دستور داده شده است تا در سازه‌های تبلیغاتی خود در ایام محرم از نمادهای مذهبی و با محتوای محرم استفاده کنند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdce7w8z.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما