قم نيوز : قم نیوز: فرمانده سپاه استان قم گفت: برگزاری یادواره شهدا برای نخستین بار در قم اجرایی شد و امروز در سراسر شهرها و روستاهای کشور شاهد برگزاری یادواره‌های شهدا هستیم.
قم مبدع برگزاری یادواره‌های شهداست / برگزاری یادواره‌های صنفی برای نخستین بار در قم
به گزارش قم نیوز، سردار مهدی مهدوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم با بیان این‌که قم در زمینه برگزاری همه برنامه‌های مذهبی سرآمد است، اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر از قم آغاز شده و امسال این نمایش بزرگ در 122 شهر کشور اجرا شد؛ امسال همچنین دست‌اندرکارانی از سراسر کشور به قم دعوت شدند تا بازسازی غدیر را ببینند و الگو بگیرند.
 
وی افزود: برگزاری یادواره شهدا نیز برای نخستین بار در قم اجرایی شد و امروز در سراسر شهرها و روستاهای کشور شاهد برگزاری چنین یادواره‌هایی هستیم.
 
فرمانده سپاه استان قم با بیان این‌که برای نخستین بار یادواره سرداران و 6 هزار شهید استان قم در آبان‌ماه 1373 برگزار شده است، گفت: شهدای قمی ویژگی‌هایی دارند که رهبر معظم انقلاب هم به آن‌ها اشاره کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: در دوران انقلاب و پس از آن در زمان جنگ، شهدای روحانی و غیرروحانی فراوانی از قم به اسلام و انقلاب تقدیم شده‌اند ضمن این‌که قم تعداد زیادی شهید بین‌المللی دارد.
 
مهدوی‌نژاد با بیان این‌که هر ساله هزار یادواره بومی، صنفی و منطقه‌ای ویژه شهدا در قم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال کار جدیدی با عنوان یادواره‌های صنفی هم زیبایی ویژه‌ای به این‌گونه برنامه‌ها بخشیده است.
 
رئیس ستاد برگزاری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم تصریح کرد: این یادواره هر سال در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار می‌شد ولی امسال با توجه به 26 آبان‌ماه و سالروز آزادسازی سوسنگرد، کنگره شهدای قم در جوار حرم کریمه اهل‌بیت (ع) برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: تلاش می‌کنیم یادواره شهدای استان قم هر سال نسبت به گذشته با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcd9s0f.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما