سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 16403
مدیر اداره درآمد شهرداری قم خبر داد

تخفیف 10 درصدی پرداخت عوارض نوسازی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر اداره درآمد شهرداری قم گفت: در راستای تشویق همشهریان به پرداخت عوارض نوسازی، مودیانی که تا پایان دی‌ماه 92 عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند، تخفیف 10 درصدی برای آن‌ها لحاظ می‌شود.
تخفیف 10 درصدی پرداخت عوارض نوسازی در قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مصطفی تقی‌زاده درآمدهای شهرداری را به 2 دسته درآمدهای پایدار و ناپایدار تقسیم کرد و گفت: درآمدهای ناپایدار شهرداری‌ها ناشی از عوارض‌های ساختمانی است که با رکود ساخت و ساز و یا تغییرات فصلی دچار نوسان و تغییر می‌شود و از رویه ثابت و مستمری برخوردار نبوده و درآمدهای حاصل از آن قابل برنامه‌ریزی بلند مدت نیست.
 
وی مهمترین خصیصه درآمدهای پایدار را استمرار آن در بلند مدت و مطلوب بودن آن دانست و عنوان کرد: استمرار بلندمدت درآمدها یعنی عدم نوسان و پایداری آن در بلند مدت و مطلوب بودن درآمد یعنی درآمدی که برای آیندگان ایجاد معضل و مشکل نکند.
 
تقی‌زاده مهمترین نوع درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را عوارض نوسازی عنوان کرد و اظهار داشت: طبق ماده 2 قانون نوسازی و عمران شهری از ابتدای هر سال بر تمام املاک و ساختمان‌های واقع در محدوده شهر عوارض لحاظ شده و باید این عوارض توسط ساکنین شهر پرداخت شود تا به این ترتیب شهروندان در عمران و آبادانی شهر سهیم باشند.
 
مدیر اداره درآمد شهرداری قم ادامه داد: با نظر شهردار قم و تصویب شورای اسلامی شهر در راستای تشویق همشهریان به پرداخت عوارض نوسازی، مودیانی که تا پایان دی‌ماه 92 عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند، ضمن برخورداری از 10 درصد تخفیف، در قرعه‌کشی جوایز نفیسی از قبیل 20 قطعه ربع سکه بهار آزادی، 50 دستگاه دوچرخه و هدایای نقدی شرکت داده می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم همشهریان با پرداخت به موقع عوارض نوسازی سالیانه املاک خود، ضمن مشارکت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری و عمران و آبادانی شهر کریمه اهل‌بیت جزو برندگان خوش‌شانس این قرعه‌کشی باشند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdso0f.yt09z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما