پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 16481
دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

افزایش تعداد آثار ارسالی به مرحله سوم داوری کتاب سال حوزه

قم نيوز : قم نیوز: دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: با توجه به تغییر رویه صورت گرفته تعداد آثار ارسالی به مرحله سوم داوری‌ها افزایش پیدا کرده است.
افزایش تعداد آثار ارسالی به مرحله سوم داوری کتاب سال حوزه
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی حقی، امروز با اشاره به برگزاری پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: این همایش ویژه طلاب و به منظور ایجاد رقابت سالم پژوهشی بین آنها برگزار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این همایش در راستای شناسایی آثار برتر نویسندگان و فرهیختگان، تجلیل، تکریم و معرفی این افراد به جامعه علمی و ارتقای نویسندگی برگزار می‌شود.
 
دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه عنوان داشت: آثار در این همایش نقد، بررسی و ارزیابی می‌شود تا دارندگان آثار بتوانند در زمینه ارتقای آثار خود اقدام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: 760 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شد که از این تعداد 200 اثر به مرحله دوم ارزیابی راه پیدا کردند.
 
حقی یادآ‌ور شد: در پایان مرحله دوم ارزیابی‌ها گروه‌های 16گانه مانند تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی تشکیل می‌شود و آثار در این گروه‌ها توسط سه تا پنج نفر از متخصصان بررسی و ارزیابی می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون 80 درصد ارزیابی‌های آثار راه پیدا کرده به مرحله دوم تمام شده و در مرحله سوم داوری سه تا پنج نفر از متخصصان گروه‌ها ارزیابی‌ها را جمع‌بندی می‌کنند.
 
دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به تفاوت داوری در سال گذشته نسبت به امسال گفت: در سال گذشته در صورتی که بین نظرات داوران 20 نمره اختلاف بود آثار برای مرحله سوم داوری ارسال می‌شدند، برای داوری امسال اختلاف 12 نمره را در نظر گرفتند که این امر سبب افزایش تعداد کتاب‌هایی می‌شود که به مرحله سوم داوری راه پیدا می‌کنند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjvxev.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما