دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 16556
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص):

نقش دولت در بالا بردن غیرت جامعه غیر قابل انکار است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: دولت باید برنامه های منسجمی در بالا بردن غیرت در بین زنان و مردان جامعه داشته باشد.
نقش دولت در بالا بردن غیرت جامعه غیر قابل انکار است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام استان قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت ویژگی غیرت در زندگی اسلامی  اظهار کرد: در احادیث بسیار زیادی آمده است که خداوند نیز نسبت به مخلوقات خود غیرت مند است.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به تعریف غیرت افزود : اگر نسبت به تغییر موضوعی فرد حساسیت نشان بدهد این به معنی غیرت است  که  می تواند هم به معنای مرزبانی و هم به معنای عکس العمل به دفاع باشد .
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: غیرت نسبت به کشور آبرو زبان منطقه و خانواده نیز بکار می رود و مثل همه فطرت های دیگر اگر به آن اهمیت داده نشود از بین می رود مثل مهر فرزند در دل پدر و مادر که زمانی که این مهر از بین رفت عده ای دختران خود را زنده به گور می کردند .
 
رفیعی با اشاره به اینکه غیرت در روایات بسیاری مورد تاکید قرار گرفته است خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید پدرم ابراهیم(ع) مردی غیرتمند بود و من از او غیرتمند ترم.نمونه ی دیگری از غیرت را  در داستان حضرت یوسف (ع) مشاهده می می کنیم.
 
وی عنوان کرد: داستان حضرت موسی و دختران شعیب که در قرآن ذکر شده است بسیار مورد توجه  است  زیرا که حضرت با اینکه مسیر را بلد نبود در جلوی دختران راه می رفت و این نشان از حیای حضرت موسی (ع) دارد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه آیه 5 سوره تحریم 5 ویژگی را برای ازدواج به مردان معرفی می کند افزود: زن باید با ایمان باشد  ، تسلیم خدا باشد ، خاضع باشد ، از اهل توبه باشد، بندگی خدا را بکند و روزه دار باشد.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خداوند در قرآن به پیامبر اکرم (ص) می گوید به منافقان ، بیمار دلان و اوباش  بگو که اگر از رفتار خود  دست بر ندارند و خجالت نکشند به تو دستور می دهیم با آن ها مقابله کنی.
 
رفیعی  خاطر نشان کرد: گوش کردن به موسیقی تحریک کننده ، اختلاط زن و مرد ، نگاه به نا محرم ، نوشیدن شراب ،  خوردن گوشت خوک باعث از بین رفتن غیرت در بین جوامع می شود.
 
وی با اشاره به اینکه  در حلال خدا غیرتی وجود ندارد عنوان کرد: گاهی اوقات در جوامع ما برخی از مسائل را ما برای خودمان سخت می کنیم مثل اینکه دو دختر در خانه مانده است اما رسم شده تازمانی که فرزند بزرگتر ازدواج نکند فرزند کوچکتر نباید ازدواج کند و این استدلال در هیچ کجای اسلام قرار ندارد .
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه نقش دولت در عرصه غیرت بسیار مشهود است افزود: دولت باید با برنامه های منسجم سعی در بالا بردن غیرت در بین زنان و مردان جامعه داشته باشد و برای شروع می تواند در ادارات حجاب اجباری را وضع کند تا پوشش ها همه یک دست و مناسب شود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccepqs.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما