شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 16607
آیت الله استادی:

تامل در آیات قرآنی زمینه ساز تحول در زندگی انسان است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله استادی گفت: برخی آیات در مقام تنبه و تذکر است و به انسان یادآوی می کند که باور داشته باشد هر عملی انجام دهد نفع و ضرر آن عمل متوجه خود شخص است و این باور زندگی انسان را متحول می کند.
تامل در آیات قرآنی زمینه ساز تحول در زندگی انسان است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله رضا استادی در مراسم سوگواری حسینی در حرم حضرت معصومه (ع) با اشاره به آیاتی از قرآن بر انتخاب نحوه سبک زندگی تاکید و اظهار کرد: دین مجموعه ای از اعتقادات، احکام و اخلاقیات است که همه در یک سطح نیستند و درجه اهمیت متفاوتی دارند.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر دانستن اهم و مهم مسائل دین، افزود: برای دانستن و تشخیص مهمترین های اعتقادات، احکام و اخلاق می توان از راه پیگیری پیامدهایی که در آیات و روایات ذکر شده به مسائل پی برد.
 
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه راه دوم تشخیص اهمیت مسائل دینی را تکرار دانست و گفت: در برخی مسائل قرآن و روایات مکرر در مورد موضعی سخن گفته و از این طریق می توان به درجه اهمیت مسئله پی برد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طرز فکر و نحوه پیگیری مسائل را از دیگر راه های تشخیص مسائل دینی عنوان و تصریح کرد: برخی مسائل در آیات و روایات تکرار نشده و فقط یک مرتبه بیان شده است اما عقل خود انسان می تواند تشخیص دهد که آن مطلب تا چه اندازه مهم و موثر است.
 
وی با اشاره به آیه 285 سوره بقره در خصوص تکلیفی که خدا به عهده بنده می گذارد، گفت: خدا به هر کس به اندازه توانش تکلیف می کند اما در مقابل بنده هر کار خیر یا بدی انجام دهد که به نفع یا ضرر دین و مردم باشد آن عمل برای خودش است و نتیجه عملش به خودش برمی گردد.
 
آیت الله استادی بیان کرد: برخی آیات در مقام تنبه و تذکر است و به انسان یادآوی می کند که باور داشته باشد هر عملی انجام دهد نفع و ضرر آن عمل متوجه خود شخص است و این باور زندگی انسان را متحول می کند.
 
مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که اگر انسان عمل خوبی انجام دهد نتیجه آن برای خود انسان است و منتی بر کسی نیست، افزود: نتیجه عمل انسان به خود انسان برمی گردد و این باور مهم است که زندگی ها را تغییر می دهد.
 
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: برخی ها در روابط اجتماعی به زعم خود بسیاری از ظلم هایی که مرتکب می شود زرنگی است اما در حقیقت همان ظلم به خودش برمی گردد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: خدا به عبادت ما نیاز ندارد و هر آنچه ما انجام می دهیم برای خودمان است براین اساس باید مراقب اعمال خود در جامعه باشیم چرا که اگر کار بدی در جامعه شیوع پیدا کند گریبان همه را می گیرد و در امور اجتماعی توسعه می یابد.
 
وی با اشاره به اینکه خدا برای انسان ها هادی قرار داده است، اظهار کرد: هر کسی به دنبال هدایت باشد باید به دنبال آشنایی مسائل دین بوده و اگرکسی در این مسیر کم کاری کرد نمی تواند از کسی گلایه ای داشته باشد زیرا راه برای شناخت دین و مسائل دینی باز است.
 
آیت الله استادی تصریح کرد: هر کسی از راه هدایت الهی بهره ببرد سعادت خود را تضمین کرده است.
 
انتهای پیام/  125
https://qomnews.ir/vdcjamev.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما