يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 16768
آیت الله سعیدی:

قم باید الگوی کتاب‌خوانی کشور باشد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سعیدی گفت: شهر قم به علت وجود حوزه علمیه قم باید در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی باید الگوی خوبی برای سراسر کشور و جهان باشد.
قم باید الگوی کتاب‌خوانی کشور باشد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح دیروز در دیدار مدیران و کارکنان کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام والمسلمین انصاری به رهبری ، روحانیون ، خانواده محترم شهدا و مردم ایران اسلامی اظهار کرد: روح والای شهید انصاری در خانواده ایشان نیز تسری پیدا کرده است و خانواده این شهید بزرگوار از شهادت آن بزرگوار به عنوان وظیفه یاد می کنند و با این طرز فکر دشمن در کشور ما هرگز به جایی نخواهد رسید.
 
آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه  عرصه کتاب و کتابخوانی نیازمند زمانی بسیار طولانی است تصریح کرد: کار اصلی فرهنگی بر عهده متولیان این امر در اجرای مسائل فرهنگی است.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: کتاب مجموعه نفیسی است که باید برای تبلیغ آن بسیار تلاش کرد با توجه به اینکه آمار مطالعه در کشور پایین است باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی می توان از هیات های مذهبی استفاده کرد اظهار کرد: در قم چندین اجتماع عظیم در ایام محرم و صفر و میلاد امام زمان (عج) و در اعیاد و مصیبت ها صورت می گیرد که ما می توانیم از این ظرفیت عظیم به بهترین شکل برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.
 
امام جمعه قم عنوان کرد: باید برنامه ریزی منسجمی بین هیئت ها و خانواده ها صورت گیرد زیرا این انسجام می تواند کمک بسیاری را به ترویج فرهنگ کتابخوانی بکند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت موضوع ممیزی کتاب در قم خاطر نشان کرد: ممکن است در شهرهای دیگر  بعضی از کتاب ها مجاز باشند ولی در قم پخش آنها مناسب نباشد و باید در این زمینه دقت زیادی شود.
 
آیت الله سعیدی با اشاره به اهمیت بررسی ریشه های جذب مخاطبین کتاب در استان قم اظهار کرد: شهر قم به علت وجود حوزه علمیه در زمینه مطالعه کتاب باید الگوی مناسبی برای سراسر کشور و جهان باشد.
 
وی با اشاره به جلسه ترتیل خوانی قرآن که در ماه مبارک رمضان در همه جای ایران و جهان صورت می گیرد افزود: ترتیل خوانی قرآن ابتدا از قم آغاز شد و قم در این زمینه تبدیل به یک الگو جهانی شد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdch6qnz.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما