دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 16840
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

تدبیر رهبری عامل گسترش تشیع بوده است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: امروز به برکت تدبیر رهبر معظم انقلاب مراکزی همچون جامعه المصطفی در راستای گسترش تشیع فعالیت می‌کنند.
تدبیر رهبری عامل گسترش تشیع بوده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در دیدار با معاون بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: اطلاع‌رسانی صحیح از مجموعه فعالیت‌های این مرکز بسیار مهم است زیرا همگان از کارهایی که انجام شده اطلاع می‌یابند و بیشتر به چنین مجموعه‌هایی علاقه‌مند می‌شوند.
 
وی افزود: اگر شیعیان می‌خواهند فرهنگ خود را گسترش دهند باید از ابزارهای روز استفاده کنند و به دانش روز مجهز باشند و این مهم در احادیث و روایات ما هم آمده است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز به برکت تدبیر رهبر معظم انقلاب مراکزی همچون جامعه المصطفی در راستای گسترش تشیع فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بسترهای لازم برای فعالیت مراکزی مانند المصطفی را فراهم کرده‌اند و باید قدر این فرصت را دانست.
 
وی ادامه داد: استفاده از فضاهای مجازی و ورود طلاب به چنین فضاهایی در شرایط امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و المصطفی وظیفه‌ای سنگین در این زمینه دارد.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی دستاوردهای امروز جامعه المصطفی را نتیجه سال‌ها تدبیر و فعالیت اساتید و کارکنان این مرکز دانست و خاطرنشان کرد: هر چه هست و نیست از برکت اهل‌بیت (ع) است و امروز مسئولیت گسترش مبانی تشیع بر عهده مجامعی همچون المصطفی گذاشته شده است و ما نیز وظیفه داریم ضمن تقدیر از تلاش‌های گذشته برای ادامه فعالیت شما دعا کنیم.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جامعه المصطفی العالمیه در دوران کنونی گفت: امروز قالب‌های مورد نیاز برای گسترش تشیع فراهم شده و باید با استفاده از علم برگرفته از تعالیم اهل‌بیت (ع) این قالب‌ها را فعال کنیم.
 
وی افزود: روحانیون و طلاب باید با علم‌آموزی و تهذیب نفس پاسخ پرسش‌های دینی و اعتقادی مردم را بدانند و وقتی مورد سئوال قرار گرفتند در مقام پاسخگویی برآیند.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه مدیران المصطفی یقین داشته باشند علما و مراجع پشتیبان آن‌ها هستند، گفت: مطمئن باشید حرکت در این مسیر مورد رضایت خداوند و امام عصر (عج) خواهد بود و اگر همچنان به کار خود ادامه دهید توفیقات بیشتری هم کسب می‌کنید.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdciuvaz.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما