سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : 16848
لیگ دسته اول امید کشور

صبا مقابل آسیابی کلاله متوقف شد

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال امید صبای قم در مسابقه‌ای حساس از لیگ فوتبال امیدهای کشور برابر تیم شهید آسیابی کلاله متوقف شد.
صبا مقابل آسیابی کلاله متوقف شد
به گزارش قم نیوز، در ادامه دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ امیدهای کشور تیم فوتبال امید صبای قم در دیداری سرنوشت‌ساز برای صعود به مرحله دوم ، در قم نتوانست از پس حریفش بر آید و به تساوی یک- یک رضایت داد.
 
در این بازی که عصر روز دوشنبه چهارم آذر در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه جهان‌پهلوان تختی قم برگزار شد تیم امید صبای قم با ترکیب میلاد جعفری، محمدامین ساقی، اسامه کاویان پور، بهزاد سبزی، محمد صالح زندی(70- پوریا عربی)، محسن فرقانی(78- مهدی واعظ زاده)، علیرضا خدابنده لو(61 – امین قره گوزلو) ، محسن کرمی، محمد رسول بختیاری زاده، میلاد آبادی و عباس طهماسبی با هدایت حسین گنجیان به میدان رفت.
 
در ترکیب تیم فوتبال امید شهید آسیابی کلاله نیز جابر گرشاسبی، معین صفری، عیسی کمال غریبی(77- بهنام فرهنگ)، حسین گیلانی، مهدی امامی‌کرد محله،سعید سلیمان زانی(46-محمدحسن چناشکی)، اسماعیل روشنی، اشکان گرجی، محمد کیاء، کاوه خاکی(32- صلاح‌الدین نورمحمدی) و سهیل فخاری با مربیگری سید محمد نیک نژاد حضور داشتند.
 
صبا بازی را هجومی آغاز کرد و نسبت به حریف خود تمایل بیشتری به گلزنی داشت به طوری که در نیمه نخست بارها خط دفاعی شهید آسیابی را مورد آزار قرارداد.
 
گل نخست بازی در دقیقه 27 بازی به ثمر رسید و عباس طهماسبی با ورود به محوطه جریمه بت ضربه بغل پای فنی به زیبایی دروازه شهید آسیابی را گشود تا سه امتیاز بازی در دسترس صبا قرار گیرد.
 
صبا پس از گل نخست سعی در حفظ نتیجه و با پیروزی به رختکن رفتن داشت که در این امر موفق بود و در نهایت با برتری یک بر صفر نیمه نخست را به پایان برد.
 
در نیمه دوم ، بازی به مراتب جذاب تری از دو تیم شاهد بودیم به طوری که تعداد صحنه‌های حساس مسابقه در 10 دقیقه پایانی حتی از موقعیت‌های دو تیم در جریان بازی هم بیشتر بود.
 
در حالی‌که دو تیم در نیمه دوم تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای را برای ایجاد موقعیت روی دروازه یکدیگر انجام می‌دادند و هافبک‌های دو تیم در موقعیت‌سازی برای مهاجمان دقایق پر اشتباهی را سپری می‌کردند تیم شهید آسیابی کلاله به یک گل زیبا رسید.
 
ضربه آزاد مستقیمی که از میانه میدان وارد محوطه جریمه صبا شد با ضربه پشت پای غافلگیرکننده مهدی امامی ، میلاد جعفری را در جایش میخکوب کرد تا نماینده استان گلستان به یک گل بسیار تماشایی برسد.
 
با به ثمر رسیدن این گل ، جذابیت و حرارت بازی دو چندان شد زیرا صبا نمی‌خواست باز هم در حسرت پیروزی باقی بماند و به دنبال پیروزی برای نهایی کردن صعودش بود و از سوی دیگر تیم شهید آسیابی نیز برای بقا در لیگ دسته اول با چنگ و دندان از امتیازش دفاع می‌کرد و در ضد حملات حتی به فکر پیروزی هم بود.
 
درحالی‌که مالکیت توپ برای صبا بی‌ثمر بود و هافبک‌های صبا به تدریج میانه میدان را از دست دادند دقایق پایانی مسابقه جذابیت خاصی پیدا کرد.
 
در دقیقه 84 بازی ، صلاح‌الدین نورم حمدی مهاجم شماره 10 شهید آسیابی با ضربه‌ای فنی و بسیار خطرناک دروازه صبا را هدف قرار داد و نفس را در سینه‌ها حبس کرد که این توپ با اختلاف میلی‌متری به بیرون رفت.
 
لحظاتی بعد تیم فوتبال صبا با ضربه عباس طهماسبی برای دومین بار دروازه شهید آسیابی را گشود اما پرچم جلال پیرهادی ، کمک‌داور دوم این مسابقه به معنای آفساید و غیرقابل‌قبول بودن این گل بود.
 
در دقیقه 87 مسابقه،  محمدحسن چناشکی هافبک تیم شهید آسیابی از راست ضربه آزاد خود را به زیبایی به تیرک افقی دروازه صبا کوبید تا صبا به شکل معجزه‌آسایی از شکست رهایی یابد.
 
روی توپ برگشتی در همین صحنه ، صبا موقعیت داشت تا بازی را ببرد اما ضربه محسن کرمی در محوطه جریمه در موقعیتی عالی راهی به دروازه پیدا نکرد و به کرنر رفت.
 
سرانجام در دقیقه 91 مسابقه بهترین موقعیت تیم میهمان از دست رفت تا صبا از مساوی خانگی با شهید آسیابی چندان هم ناراحت نباشد.
 
درحالی‌که بازیکنان صبا در حمله بودند، توپ لو رفت و با فرار بهنام فرهنگ از تله آفساید صبا وی با میلاد جعفری تک به تک شد اما تعلل وی موجب شد مدافعان صبا از راه برسند و در آخرین لحظه پوریا عربی دروازه صبا را نجات دهد.
 
پوریا عربی که رد این بازی به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده بود در این صحنه اعتقاد به آفساید داشت و  به شدت به کمک‌داور مسابقه اعتراض کرد.
 
عباس طهماسبی، پوریا عربی و امین قره گوزلو اخطاری‌های صبا در این مسابقه بودند و سهیل فخاری و صلاح‌الدین نورم حمدی از شهید آسیابی نیز در این بازی کارت زرد گرفتند. ضمن این که پوریا عربی با کارت زردی که در این بازی دریافت کرد دواخطاره شد و بازی برابر داروسازی وتاک ساری را از دست داد.
 
قضاوت این مسابقه بر عهده غفور محمدی، علی حجتی و جلال پیرهادی از استان لرستان بود.
 
تیم امید صبای قم با این تساوی 13 امتیازی شد و پس از تیم ابومسلم خراسان در رده دوم جدول ایستاد و برای صعود از این گروه باید در دو بازی آینده برابر داروسازی وتاک ساری در خارج از خانه و نوژن شهرداری نوشهر در قم به دنبال کسب نتایج مورد نظر  باشد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcg779q.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما