چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب : 16873
مسئول انجمن عکاسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد

پرداختن به موضوع آموزش، دغدغه اصلی انجمن عکاسان استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول انجمن عکاسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: دوره‌های آموزشی، تخصصی و برگزاری جشنواره‌های موضوعی از فعالیت‌های اصلی انجمن عکاسان قم است.
پرداختن به موضوع آموزش، دغدغه اصلی انجمن عکاسان استان قم
به گزارش قم نیوز، مهدی رضایی‌مهر  با بیان اینکه قم از عکاسان زبده و صاحب نامی برخوردار است، گفت: عکاسان استان قم در گرایش‌های مختلف عکس از جمله هنری، خبری و... در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی افتخارات متعددی را کسب کرده‌اند و نشان داده‌اند که در این عرصه از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.
 
وی اظهار داشت: انجمن عکاسان قم نیز با هدف تحکیم و تقویت مبانی فرهنگ، ارتقای کیفی هنر عکاسی و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای رشد هنرمندان و برانگیختن ذوق عکاسی در افراد علاقمند قمی فعالیت می‌کند که برای رسیدن به این آرمان، اقدامات مختلفی را در شش ماهه اول سال جاری انجام داده است.
 
رضایی‌مهر از برگزاری چندین اردوی آموزشی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: برای آشنایی بیشتر اعضا با سبک‌های مختلف عکاسی این انجمن اقدام به برگزاری 10 اردوی آموزشی، تخصصی و ورک‌شاپ طبیعت از جمله بازدید از گالری‌های عکس تهران و مجموعه نیاوران، بازدید از نمایشگاه تجهیزات حرفه‌ای عکاسی در تهران و همچنین چندین اردوی یک روزه در روستاهای قم کرده است.
 
این عکاس قمی به برگزاری هشت نمایشگاه از آثار اعضای انجمن عکاسان قم در نگارخانه‌های مختلف استان اشاره کرد و ابراز داشت: نمایشگاه سفر(آثار اعضای انجمن در سفرهایشان)، نمایشگاه نیمه پنهان(کاری مشترک با عکاسان افغان) و نمایشگاه امید بانوان(آثار بانوان عضو انجمن) از جمله این نمایشگاه‌ها بود.
 
مسئول انجمن عکاسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، برگزاری چندین جشنواره و مسابقه عکاسی را از مهمترین فعالیت‌های این انجمن برشمرد و افزود: با فعالیت‌هایی همچون دوسالانه عکس هنرمندان قمی، جشنواره نوید که با موضوع نشاط و جوانی برگزار شد و همچنین برگزاری چندین ورک‌شاپ آموزشی با حضور اساتید صاحب‌نام از جمله حسین فاطمی که از عکاسان مطرح بین‌المللی است، سعی بر ارتقای سطح کیفی عکاسان قمی داشته‌ایم.
 
وی همچنین از برگزاری چندین دوره آموزش عکاسی توسط اساتید کارآزموده این رشته در این انجمن خبر داد و بیان کرد: سه دوره آموزش مقدماتی و سه دوره آموزش پیشرفته در این انجمن برگزار شده است.
 
رضایی‌مهر تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نور و نورپردازی در آتلیه و همچنین کلاس «کامرا راو» که آموزش تخصصی ادیت و ویرایش عکس است، برای نخستین بار این دوره‌های آموزشی در انجمن عکاسان قم صورت گرفت.
 
این عکاس قمی به یکی از فعالیت‌های پرثمر و مداوم انجمن عکاسان قم اشاره کرد و گفت: هر هفته سه‌شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا کارگاه نقد عکس با حضور اساتید مجرب این رشته در محل انجمن برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه انجمن عکاسان قم به هیچ عنوان درآمدزا نبوده است اظهار داشت: به همین دلیل تمام فعالیت‌های انجمن عکاسان قم با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم انجام پذیرفته است.
 
رضایی‌مهر با تأکید بر اینکه انجمن عکاسان قم نگاه ویژه‌ای به بحث آموزش و برگزاری دوره‌های تخصصی عکاسی دارد عنوان کرد: حمایت از فعالیت‌های آموزشی و برگزاری جشنواره‌های موضوعی به تناسب فعالیت و اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در دستور کار این انجمن قرار داد.
 
مسئول انجمن عکاسان استان قم اظهار داشت: از مشکلات اصلی این انجمن، نبود امکانات آموزشی و استیجاری بودن مکان انجمن است که امیدواریم با برطرف شدن این مشکلات، به صورت شایسته‌تری، در پیشرفت کمی و کیفی عکاسان قمی قدم برداریم و با همکاری‌های لازم بتوانیم موفقیت‌های عکاسان را تداوم بخشیده و عکاسی قم را بیش از پیش به جامعه عکاسی کشور معرفی کنیم.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcexv8z.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما