چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 16904
طی 7 ماهه گذشته/

نزدیک به 233 هکتار به اراضی ملی قم بازگشت

نزدیک به 233 هکتار به اراضی ملی قم بازگشت
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان بیان کرد: تاکنون برای بیش از 99 درصد از اراضی ملی سند گرفته شده است.
 
وی گفت: برای تفکیک اراضی ملی به ویژه از پس از انقلاب اقدامات خوبی در استان قم انجام شده است و اکنون با طی مراحل قانونی بیش از 99 درصد از اراضی استان قم ممیزی و سند به نام دولت برای آن ها گرفته شده است.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بیان کرد: تاکنون برای حدود 950 هکتار از اراضی سطح استان قم به نام دولت سند گرفته شده است.
 
وی گفت: اخذ سند مالکیت برای تثبیت مالکیت مردم و تثبیت مالکیت دولت اهمیت بسیاری دارد و در حفاظت از عرصه های ملی کمک بسیاری می کند، همچنین شرط واگذاری برای فعالیت های اقتصادی، راهسازی و غیره این است که مالکیت این زمین ها مشخص شده باشد.
 
عفتان با اشاره به اینکه اکنون اراضی ملی در حال بازنگری هستند افزود: از آنجایی که در گذشته برای برخی از این اراضی بر اساس کروکی ها سند گرفته شده و محدوده سند با محدوده پلاک مطابقت ندارد اکنون در حال بازنگری برای رفع این مشکلات هستیم.
 
وی بیان کرد: سالانه حدود 200 پرونده در سطح استان قم برای این اراضی که یا تصرف می شوند و یا از قبل تصرف شده است و غیره در محاکم مطرح می شود.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: طی هفت ماه گذشته 69 پرونده تشکیل شده است که 2 مورد برای چرای غیر مجاز دام و 67 مورد برای اراضی تصرفی بوده است که حدود 400 هکتار را شامل شده است و 28 رای طی مدت هفت ماه اجرا شده که به موجب آن حدود 233 هکتار از اراضی به بیت المال بازگشته است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjxhev.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما