پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 16944
در 8 ماهه نخست سال جاری محقق شد

بهره‌مندی مددجویان زندان‌های قم از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های قم خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در کاهش معضلات اجتماعی موثر است.
بهره‌مندی مددجویان زندان‌های قم از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای
به گزارش قم نیوز, احمد عطارنیا امروز، توانمندسازی زندانیان برای اشتغال پس از آزادی را مهم برشمرد و اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی در 8 ماهه نخست سال جاری 754 نفر از مددجویان زندان‌های قم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
 
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اصلاح و تربیت زندانیان موثر است بیان کرد: این کلاس‌ها نقش بسزایی در کاهش معضلات اجتماعی از جمله بیکاری، بزهکاری و جرم خواهد داشت.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: عدم داشتن مهارت و بیکاری بهانه خوبی برای گرایش افراد به سمت کارهای خلاف و غیرقانونی است، از این رو برگزاری این کلاس‌ها لازم و ضروری است.
 
عطارنیا خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های لازم به زندانیان زمینه بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه را فراهم کرده و مانع بازگشت مجدد آنها به زندان شود.
 
وی با تاکید بر اینکه فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای موجب اشتغال و بازگشت به جامعه می‌شود یادآور شد: این آموزش‌ها موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنها خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: نیروی متخصص و ماهر در پیشرفت کشور موثر است و می‌تواند یکی از مهم ترین و کارآمدترین ابزارها محسوب شود.
 
عطارنیا ضمن اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان قم افزود: در حال حاضر 18 رشته مهارتی در این مرکز ارائه شده و به منظور آموزش مددجویان مربیان مجرب و تجهیزات مناسبی را در نظر گرفته‌ایم.
 
وی یاد آور شد: همه این رشته‌ها بر اساس سرفصل‌ها و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اولویت آموزش‌های عملی و توسط مربیان اعزامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در خصوص آزمون‌های پایان دوره گفت: این آزمون‌ها در پایان دوره توسط آزمون‌گران اعزامی از اداره کل صورت می‌گیرد و گواهینامه‌های مهارت مددجویان پذیرفته شده در آزمون‌ها بدون ذکر نامی از محل آموزش همانند گواهینامه‌های صادره با کد استاندارد بین‌المللی در مراکز سطح شهر تحویل مددجویان داده می‌شود.
 
لازم به ذکر است که ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان استان قم با همکاری متقابل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، هر سال و براساس تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و تهیه تقویم آموزشی صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdon0f.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما