پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 16945
مسئول انجمن هنرهای تجسمی اداره ارشاد استان قم:

هنرمندان تجسمی قم به صورت ملی و فراملی فعالیت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هنرمندان تجسمی ممتاز در این استان به صورت ملی و فراملی فعالیت می‌کنند.
هنرمندان تجسمی قم به صورت ملی و فراملی فعالیت می‌کنند
هادی گل‌محمدی امروز انجمن هنرهای تجسمی قم را مهم‌ترین مرکز هنرهای تجسمی در سطح استان دانست و اظهار داشت: این انجمن همواره با بهره گیری از اساتید به نام و شناخته شده و برنامه‌ریزی مدون و دراز مدت، موفقیت‌های بی‌نظیری را به دست آورده و در مناسبت‌های مختلف ضمن کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های ملی و بین المللی، هنرمندانی متعهد و متخصص را به عرصه حرفه‌ای گرافیک و هنرهای تجسمی کشور معرفی کرده است.
 
وی به یکی از افتخاراتی که چندی پیش توسط هنرجویان این انجمن کسب شده است اشاره کرد و افزود: هفت هنرمند جوان هنرهای تجسمی استان قم در بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان که با موضوع انسان، درخت، ایستادگی در رشته‌های مختلف تجسمی از جمله طراحی، نقاشی، حجم، طراحی پوستر، تصویرسازی، کاریکاتور و عکس در گرگان برگزار شد شرکت کردند و از میان 31 استان شرکت کننده و 10 هنرمند از 6 کشور در بخش بین‌الملل، سیده زهره حسینی نفر اول در بخش تصویرسازی و علی بیطرف نفر دوم در بخش کاریکاتور به عنوان برگزیدگان قمی این جشنواره معرفی شدند.
 
وی توجه به موضوع آموزش در این انجمن را مورد توجه قرار داد و گفت: دوره‌های تخصصی آموزش هنرهای تجسمی طی مدت 17 سال، با بهره‌گیری از مجرب‌ترین اساتید و پیشکسوتان این رشته در انجمن هنرهای تجسمی قم برگزار شده است.
 
استاد هنرهای تجسمی به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در اجرای فعالیت‌های آموزشی و ویژه برنامه‌های این انجمن اشاره کرد و ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون با برگزاری کلاس‌های تخصصی در دو ترم، 460 هنرجو هنرهای تجسمی را در قم آموزش دیده‌اند.
 
گل محمدی طراحی، نقاشی، نگارگری، تذهیب، تصویرسازی، نقاشی کودکان را از رشته‌های آموزشی این انجمن دانست و افزود: در انجمن هنرهای تجسمی قم، نقاشی رنگ روغن(طبیعت و فیگور)، طراحی پایه، طراحی چهره، طراحی فیگور، نگارگری(مینیاتور)، تذهیب، نقاشی آبرنگ و پاستیل، نقاشی کودکان و تصویرسازی آموزش داده می‌شود.
 
وی بهره گیری از اساتید و مدرسین مجرب و صاحب نام در دوره‌های آموزشی را از مزیت‌های خاص این انجمن دانست و گفت: استاد حسن علی یگانه بهمن، محسن مقدادی، بهرام والی، حسین اسلامی، سید محمدعلی سیدابراهیمی، اسدالله فقیهی، منصوره‌ لبافان، نسرین گائینی، محمد مهدی نوری، سعید گائینی و لیلا ثابتی از جمله اساتید این انجمن هستند.
 
این هنرمند قمی با تاکید بر وجود هنرمندان تجسمی ممتاز در این استان که به صورت ملی و فراملی فعالیت می‌کنند عنوان کرد: آثار تجسمی با بهترین جایگاه مزیتی است که این هنر نسبت به سایر هنرها دارد.
 
مسئول انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه این انجمن با برگزاری دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های سالانه سعی بر معرفی و رشد هنر تجسمی دارد اظهار داشت: در کارگاه‌های زنده هنری و همچنین هفته‌های فرهنگی هنری که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی قم به هنرنمایی می‌پردازند و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کنند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdceno8z.jh8pei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما