?>?> گسترش چتر حمایتی بهزیستی بر سر ۲۰۰۰ معلول در قم | قم نیوز
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 17100
نماینده مراکز توانبخشی غیر دولتی قم تاکید کرد

گسترش چتر حمایتی بهزیستی بر سر ۲۰۰۰ معلول در قم

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مراکز توانبخشی غیر دولتی استان گفت: ۳۲ مرکز در زمینه های مختلف به ۲۰۰۰ معلول جسمی، ذهنی، سالمند و بیمار روانی ارائه خدمات می کند.
گسترش چتر حمایتی بهزیستی بر سر ۲۰۰۰ معلول در قم
به گزارش قم نیوز، محمد حسن قنبری ظهر دیروز در همایش روز معلول در مرکز فقهی ائمه اطهار(س)، با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: خدمت به معلولان خدمت به انبیا است.
 
نماینده مراکز توانبخشی غیر دولتی استان، با اشاره مسئولیت سنگین مربیان مراکز افزود: امید است که با حمایت های دولتی و تخصیص سهام عدالت و خدمات ویژه درمانی نیز از این افراد تقدیر شود.
 
وی با اشاره به این که مراکز غیر دولتی از سال 1357 شروع به کار کرده است، تصریح کرد: با حمایت سازمان بهزیستی در قم شروع به کار کرده است.
 
قنبری گفت: در حال حاضر 32 مرکز در زمینه های مختلف به 2000 معلول جسمی، ذهنی، سالمند و بیمار روانی ارائه خدمات می کند.
 
نماینده مراکز توانبخشی غیر دولتی استان تصریح کرد: از این 32 مرکز 9 مرکز به طور شبانه روزی، 4 مرکز در خدمت عزیزان معلول ذهنی، 3 مرکز در خدنت بیماران روانی مزمن و 2 مرکز در خدمت سالمندان مشغول به ارائه خدمات هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: 7 مرکز نیز ویزیت در منزل را برای سالمندان، بیماران روانی، ضایعه نخاعی را انجام می دهند.
 
قنبری با اشاره به 16 مرکز روزانه فعال بیان کرد: 5 مرکز برای شامل معلولان ذهنی زیر 15 سال، 4 مرکز از معلولان بالای 15 سال، 2 مرکز معلولان جسمی، 2 مرکز کودکان اوتیسم، 2 مرکز بیماران روانی مزمن و 1 مرکز کودکان کم شنوا را حمایت می کند.
نماینده مراکز توانبخشی غیر دولتی استان اظهار کرد: این تعداد مراکز زمینه اشتغال 400 نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.
 
وی با اشاره به ماده 4 قانون جامع حمایت از معلولان افزود: یارانه پرداختی به مراکز در سال 92 با گذشت حدود 9 ماه از سال همچنان همان رقم سال گذشته می باشد.
 
قنبری تاکید کرد: با توجه به این که 50 درصد از شهریه مراکز توسط یارانه پرداختی دولت تامین می شود، اما هنوز شاهد هستیم که برخی از خانواده ها نمی توانند نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdciuzaz.t1ayu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما