چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 17112
در اثر احداث غیر اصولی بنا

ریزش ساختمان سه طبقه در قم قربانی گرفت

قم نيوز : قم نیوز: یک دستگاه ساختمان سه طبقه در خیابان بعثت قم بر اثر احداث غیر اصولی ریزش کرد که در این حادثه دو کودک جان باختند.
ریزش ساختمان سه طبقه در قم قربانی گرفت
به گزارش قم نیوز، ساعت 11 و 25 دقیقه امروز سه‌شنبه یک ساختمان 3 طبقه در خیابان بعثت قم ریزش کرد که در این حادثه انبوهی از آجر و آهن به داخل زیر زمین این ساختمان که مسکونی بود، سقوط کرد.
 
طبقه همکف این ساختمان قهوه خانه بود که در حالت تعطیلی قرار داشت و مالک در طبقه بالا اقدام به احداث غیر اصولی بنا کرده بود.
 
در این حادثه که یک خانواده 4 نفره در زیر زمین این ساختمان سکونت داشتند، پدر و مادر نجات پیدا کردند ولی 2 فرزند آنها در داخل زیر زمین محبوس شدند که طبقات فوقانی ساختمان بر سر فرزندان فرو ریخت.
 
کندی مراحل آواربرداری
 
مراحل آواربرداری چون به کندی پیش می‌رفت تقریبا در ساعت 4 عصر مردم خود وارد صحنه شدند و همین مسئله موجب کندی آواربرداری شد.
 
رئیس اوژانس قم در محل حادثه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که اوژانس قم ساعت 11 و 28 دقیقه از فروریختن آوار مطلع شد و بلافاصله 4 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.
 
مهدی فراهانی گفت: یک دستگاه از آمبولانس‌ها دختربچه را به بیمارستان شهید بهشتی منتقل کرد و دو دستگاه آمبولانس دیگر در صحنه حضور دارند و یکی دیگر از آمبولانس‌ها نیز در حال امدادرسانی به پدر و مادر کودک است.
 
وی اعلام کرد که دختر بچه در ساعت 17  و 30 دقیقه از زیر آوار بیرون کشیده شد که متاسفانه در این حادثه این کودک خانواده جان خود را از دست داده بود.
 
ساعاتی بعد، جسد دومین قربانی که پسری 8 ساله بود از زیر آوار بیرون آورده شد.

احداث بنا بصورت غیر اصولی علت حادثه است
 
ابوالفضل رسولی شهردار منطقه 6 قم نیز که در محل حادثه حضور داشت در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد با توجه به عکس‌هایی که نزد شهرداری منطقه وجود دارد این ساختمان از سال 87 در حال احداث بوده و به نظر می‌رسد که اصول فنی شهرسازی در احداث این ساختمان رعایت نشده است و از مهندس ناظر برای ساختن این بنا استفاده نشده است.
 
همچنین معاون فنی شهرداری منطقه 6 نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مالک ساختمان برای احداث طبقه فوقانی منزل 2 کامیون آجر را بر روی پشت بام خالی کرده است که این مسئله بار سنگینی را بر روی ساختمان ایجاد و ساختمان فرو ریخته و به طبقه زیر زمین رفته است.
 
سید صدرا قاسمی گفت: نمای اولیه ساختمان نشان می‌دهد که ساختمان دچار عدم توازن در تیر ریزی بوده که همین مسئله سبب شده که ساختمان نتواند بار اضافه را تحمل کند.
 
وی همچنین ضمن تایید گفته‌های رسولی گفت: در این ساختمان اصول فنی شهرسازی رعایت نشده است.
 
در این حادثه که ماموران آتش نشانی بعد از 6 ساعت دختر بچه را از زیر آوار خارج کردند، یکی از ماموران آتش نشانی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا آوار برداری طول کشیده است، گفت: ازدحام جمعیت و عدم کنترل جمعیت و وارد شدن مردم به محل حادثه موجب کندی عملیات آواربرداری شده است.
 
محمد دلبری، شهردار قم نیز ساعت 19 و 30 دقیقه برای بررسی این حادثه و نظارت بر عملیات امدادی وارد محل حادثه شد.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcb58b8.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما