شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 1716
شهردار قم:

کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در قم احداث می شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی شهروندان، ‌کتابخانه تخصصی مدیریت شهری با رویکرد شهرسازی، ‌عمرانی، ‌زیباسازی، بازیافت و تمام مسائل شهری در آینده‌ای نزدیک در قم احداث و راه اندازی خواهد شد.
کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در قم احداث می شود
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در قم باید نسبت به دیگر شهرها افزایش یابد، بیان داشت: شهرداری قم علاوه بر فعالیت‌های خدماتی و اجتماعی، ‌نگرشی جدید به سمت برنامه‌های فرهنگی دارد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی تحقق پیشرفت‌ها و رسیدن به الگوی مدیریت واحد شهری را در گرو تدوین برنامه‌های منسجم فرهنگی دانست و کتاب و کتابخوانی را از محورهای مهم توسعه فرهنگی ذکر و تصریح کرد: دانایی محور توسعه است و دانایی در گرو مطالعه و خواندن کتاب و تحقیق و پژوهش است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با افزایش انسجام در تعاملات فی مابین شهرداری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان شاهد اجرای برنامه‌های موفق فرهنگی در خدمت رسانی به مردم باشیم.

شهردار قم به توسعه چشمگیر علم و دانش نسبت به گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی نوعی تغذیه روح و تقویت روح است و اگر سمت و سوی جامعه بشری به سمت مطالعه و کتابخوانی پیش برود آن جامعه از هر لحاظ به رشد فکری رسیده و ترقی خواهد کرد.

دلبری در ادامه خواستار توسعه و احداث کتابخانه در نقاط مختلف شهر قم شد و افزود: بوستان‌های سطح شهر باید مرکز مطالعه جوانان و علاقه‌مندان کتاب شود و شهرداری قم طرح احداث «بوستان کتاب» در بوستا‌ن‌های سطح شهر را در دست بررسی و اقدام دارد.

وی افزود: قم پایتخت علمی و فرهنگی کشور است و باید این استان از نظر سرانه کتاب و کتابخوانی در کشور رتبه برتر و نخست را داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.q9qrak9u3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما