سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 17331
امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس:

دانشجویان در موفقیت‌های ملی نقش موثری ایفا کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاریخ نشان داده است که در هر موفقیت ملی دانشجویان نقش موثری ایفا کرده‌اند.
دانشجویان در موفقیت‌های ملی نقش موثری ایفا کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی عصر دوشنبه در همایش بزرگ دانشجویان که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شده بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دانشجو در 16 آذر بیان داشت: روز دانش آموز و دانشجو نماد استکبار با آمریکای جهانخوار است.
 
وی بیان داشت: ثبت این دو روز به عنوان روز خلق حماسه ملی در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران را باید به فال نیک گرفت و بنا به قولی دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز مردم قضا می‌شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاریخ نشان داده است که در هر موفقیت ملی دانشجویان نقش موثری ایفا کرده‌اند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تاریخ نشان داده است که دانشجویان در پیروزی و به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کرده و فرماندهی عملیات‌های جنگی را دانشجویان بر عهده داشتند.
 
وی با اشاره به موضوع مطرحی که اکنون همه در جامعه راجع به آن بحث می‌کنند گفت: امروز مسئله علم هسته‌ای در جامعه ما مطرح است که خالق آن دانشجویان بودند.
 
امیرآبادی با اشاره به تعهدات ایران در ژنو بیان داشت: این تفاهم نامه، قرارداد و یا بیانیه‌‌ای است که نه امضای وزرای 6 کشور و نه امضای خانم اشتون زیر آن درج نشده است.
 
وی به تبیین دلایل برداشت‌های متفاوت از معاهدات گروه 1+5 تصریح کرد: نداشتن امضا و یا مهر اعضایی که این توافق را تنظیم کرده‌اند موجب شده است که هرکسی برداشت خود را داشته باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار متناقض آمریکا در برداشت از این معاهده بیان داشت: هنگامی که بیانیه مورد بحث قرار گرفت آمریکایی‌ها در کنار آن برگه خودشان را قرائت کرده و نسبت به آن تاکید دارند.
 
امیرآبادی تاکید کرد: با شناختی که ما از آمریکا داریم می‌دانیم آنها کار خودشان را انجام می‌دهند و کاری به چنین توافقاتی ندارند و این مسئله در سخنانی که در این چندوقت مطرح کرده‌اند مشخص است و ما باید بدانیم که آمریکا چیزی جز به دنبال امنیت برای رژیم صهیونیستی نیست.
 
وی با اشاره به مقدمه بیانیه گروه 1+5 گفت: در این بیاینه که گفته می‌شود حق غنی‌سازی برای ایران دیده شده است اسمی از کلمه حق غنی سازی نیامده بلکه فقط با این عنوان که کشورهای عضو NPT همانگونه که در ماده چهار آماده است می‌توانند برنامه غنی‌سازی داشته باشند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه غنی سازی و نیازهای علمی دو مرکز نطنز و فردو تصریح کرد: حق غنی سازی در نطنز 5 درصد است و راکتور بوشهر با 87 تن اورانیوم شروع به کار کرده و توان غنی سازی 3.5 تا 5 درصد را دارد و راکتور تهران نیز نیازمند غنی سازی 20 درصد است.
 
این نماینده مجلس با اشاره به خاطرات برجا مانده از شهدای هسته‌ای گفت: شهید احمدی روشن و دوستانش با همت و توسل به ائمه اطهار(ع) توانستند به 20 درصد غنی سازی برسند.
 
وی با اشاره به تعهدات سنگینی که ایران در مقابل کشورهای اروپایی داده است بیان کرد: در مقابل ما به امتیاز خاصی دست نیافته‌ایم که از جمله تسهیلاتی که برای ما فراهم کرده‌اند مبادله طلا است که ما پیش از این نیز چنین برنامه‌ای داشتیم و نیازی به این لطف از سوی ایشان را نداشتیم.
 
امیرآبادی به دادن حق بازدید بازرسین آژانس از سوی ایران اشاره کرد و گفت: این مسئله جای نگرانی دارد زیرا با اطلاعاتی که در ایران به دست می‌آورند امنیت کشور ما با خطر مواجه می‌شود.
 
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروتکل الحاقی در این معاهده دست بازرسین آژانس را برای دیدن هر نقطه از کشور ما باز می‌گذارد و این مسئله چندان خوش‌آیند به نظر نمی‌رسد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcezx8z.jh8fxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما