چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 17400
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

موسسات استان قم ظرفیت ملی و فراملی دارند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به ظرفیت ملی و فراملی موسسات قم اشاره کرد و گفت: بعضی از موسسات قرآنی قم، صدها شعبه در سراسر کشور و حتی خارج از کشور دارند.
موسسات استان قم ظرفیت ملی و فراملی دارند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدرسول موسوی نژادیان در گفت و گویی به تأسیس مؤسسات و مراکزی که توسط بخش خصوصی و با مجوز، نظارت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت میگیرد اشاره کرد و گفت: این اداره کل مجوز موسسات چندمنظوره، تک منظوره، قرآنی و مراکزی که به نوعی مرتبط با اهداف و برنامههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را صادر میکند که موسسات قم با توجه به جایگاه ویژه ای که در فعالیت های پژوهشی و فرهنگی استان دارند از اهمیت خاصی برخوردارند.
این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه برخی از این موسسات توسط مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ استان تأسیس و راهاندازی شده اند و از جایگاه و اهمیت ویژهای برخوردارند، بیان کرد: تعداد موسسات استان قم به جز تهران از بقیه استانها بیشتر و خروجی های آنها بسیار با اهمیت بوده و بیشتر در حوزه پژوهش، فرهنگی هنری و قرآنی فعالیت میکنند.
موسوی نژادیان با بیان اینکه 209 موسسه فرهنگی در قم فعالیت می کنند، اضافه کرد: از این تعداد، 180 موسسه فرهنگی و هنری (چندمنظوره) و 29 موسسه تک منظوره هستند و نیز بیش از 40 موسسه قرآنی به ارایه خدمات می پردازند.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه تصریح کرد: 30 موسسه قرآنی نیز در نوبت صدور مجوز قرار دارند.
وی با اشاره به ظرفیت ملی و فراملی موسسات قم، ابراز داشت: به دلیل توانمندی که در موسسات قم وجود دارد عمده تولیدات این موسسات علاوه بر تأمین نیازهای علمی استان، سراسر کشور را پوشش داده و برخی از محصولات آنها به خارج از کشور هم ارسال میشود.
این مسئول فرهنگی، ظرفیت عظیم موسسات قرآنی استان قم را مورد توجه قرار داد و افزود: بعضی از موسسات قرآنی که در قم فعال هستند صدها شعبه در سراسر کشور و حتی خارج از کشور دارند و به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی می پردازند که این موسسات در تولید محتوا، بخشی از سیاستگذاریها و فعالیتهای مختلف آموزشی را به صورت مستقیم انجام میدهند.
 
انتهای پیام/125
 
https://qomnews.ir/vdcbgab8.rhbzgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما