يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 17514
در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران مطرح شد

ابراز تعجب آیت الله سبحانی از بی توجهی عده‌ای به مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سبحانی گفت: من تعجب می‌کنم که برخی توجه لازم را به این مسجد ندارند در حالی که از اطراف و اکناف می‌آیند و دو رکعت یا بیشتر نماز می‌خوانند و یک هفته متحول هستند و این جوانان را بیمه می‌کند.
ابراز تعجب آیت الله سبحانی از بی توجهی عده‌ای به مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، آیت الله جعفر سبحانی که در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران و هیئت همراه، سخن می‌گفت، اظهار کرد: مسجد جمکران از دو حیثیت برای ما حائز اهمیت است. نخست این که این مسجد سرتاپا توحید است و ثانیا این مسجد ما را به موعود تمام ملل رهنمون می‌شود.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: نمازی که در این مسجد خوانده می‌شود، کرارا گفته می‌شود ایاک نعبد و ایاک نستعین و قبل از اینکه خانه امام زمان باشد، خانه خدا است. عملی که در این مسجد است، مظهر توحید در عبادت و استعانت است.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مضمون نمازی که در این مسجد اگر توجه کنیم، متوجه می‌شویم که این جا همه توحید و عبادت خدا است.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وجه ثانی این مسجد این است که موعود امم را به یاد ما می‌آورد و تشویق مردم که در این مسجد نماز بخوانند، نوعی دعوت به یاد امام زمان(عج) است که پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند افضل اعمال امتی انتظار فرج.
 
آیت الله سبحانی افزود: دو امتیاز مسجد جمکران در جاهای دیگر نیست یا کم است. اولا دعوت به توحید است و ثانیا ما را به امام خودمان که باید به ایشان متوجه باشیم، هدایت می‌کند.
 
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: وقتی برای انتظار فرج دعا می‌کنیم، اولا ممکن است دعای ما مستجاب شود و ثانیا زنده کردن نام امام زمان(عج) است که امام زنده است.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم که برخی توجه لازم را به این مسجد ندارند در حالی که از اطراف و اکناف می‌آیند و دو رکعت یا بیشتر نماز می‌خوانند و یک هفته متحول هستند و این جوانان را بیمه می‌کند.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه گفت: توصیه می‌کنم که از تمام ظرفیت‌های این مسجد استفاده شود و خصوصا زائرینی که از کشورهای دیگر می‌آیند و زبان بلد نیستند، جزواتی به زبان‌های مختلف با حجم کم در مورد حضرت حجت(عج) یا تشیع یا دیگر موارد، آماده شود و در اختیار ایشان قرار گیرد.
 
آیت الله سبحانی تصریح کرد: در واقع این مسجد باید به نوعی دارالمبلغین و دارالتبلیغ تبدیل شود و همه از معارف تشیع استفاده کنند.
 
انتهای پیام / 125
https://qomnews.ir/vdchkmnz.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما