سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 17774
گزارش تسنیم از جلسه جنجالی شورای شهر قم/

کمک به صحافی بزرگ‌ترین قرآن جهان در شورای شهر قم تصویب شد

قم نيوز : قم نیوز: سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم عصر یکشنبه، با حضور خبرنگاران و اعضای شورای اسلامی شهر به همراه شهردار کلانشهر قم، با غیبت نزدیک به یک چهارم اعضای این شورا، برگزار شد.
کمک به صحافی بزرگ‌ترین قرآن جهان در شورای شهر قم تصویب شد
به گزارش قم نیوز، سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با غیبت 5 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم وحضور شهردار و خبرنگاران عصر یکشنبه با ده دقیقه تاخیر آغاز شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه جنجالی با کمی تاخیر حضور پیدا کرد.
 
در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم حجت الاسلام سعید روحانی با اشاره به نامه امیر المومنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر قم نباید برخی از خصوصیت‌های طرح‌ها که نیازی به مطرح کردنشان نیست عنوان شود و با ذکر این خصوصیت‌ها به نوعی افت برای شورای اسلامی شهر قم است.
 
تصویب طرحی که رئیس شورای اسلامی شهر مخالف آن بود
 
مصطفی سعادت طلب نیز با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون زیر بنایی شش توافق نامه مطر شده است بیان کرد: پنج توافق نامه به اتفاق آرا در جلسه کمیسیون امور زیر بنایی به تصویب رسیده است.
 
رئیس کمیسیون امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قم افزود: با توجه به اینکه در مجتمع سازی شهرداری برای تفکیک زمین‌ها تخفیفی به مالکین زمین‌ها ارائه می‌کند، یکی از توافق نامه‌های مطرح شده در این کمیسون تخیفیف پنج درصدی به یکی از مالکین زمین بود که با مخالفت حجت الاسلام آتش زر مواجه شد.
 
البته از آنجایی که بسیاری از اعضای شورای اسلامی شهر قم با این طرح موافق بودند این طرح به تصویب رسید.
 
حضور هفتگی اعضای شورای شهر در مساجد قم تصویب نشد
 
سعید روحانی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر قم و شهرداران مناطق باید با مردم در ارتباط باشند عنوان کرد: این طرحی است که در کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم مطرح شده است.
 
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارتی شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: با تصویب این طرح اعضای شورای اسلامی شهر قم و شهرداران مناطق موظف می‌شوند هفته‌ای یک بار در مساجد حضور پیدا کنند و از مشکلات مردم آگاهی یابند.
 
روحانی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری آگاهی ندارند بیان کرد: با حضور در مساجد فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری برای مردم مشخص می‌شود و این به نوعی دلگرمی برای مردم شهر است.
 
با توجه به این طرح اعضای شورای اسلامی شهر قم باید به هشت گروه تقسیم شوند و با شهردار منطقه در مساجد حضور پیدا کنند که با مخالفت اکثریت آرا مواجه شد.
 
رعیت‌پور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در این باره گفت: این یک اقدام مثبت برای شهرداری و شورای اسلامی شهر قم است اما بهتر است این کار ماهی یک بار صورت بگیرد زیرا که اعضای شورای اسلامی شهر قم و شهرداری نمی‌توانند به صورت هفتگی در این جلسات حضور پیدا کنند.
 
سعادت طلب با اشاره به اینکه باید وظایف کمیسسون حقوقی و نظارتی مشخص شود تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر بر اساس زمانی که این کمیسیون مشخص می‌کند وقت خود را تنظیم کند و باید از اعضای که تمایل به شرکت در این جلسات را دارند ثبت نام شود.
 
شهردار قم با تاکید بر اینکه در جلسات کمیسیون‌ها اعضای شهرداری هم باید حضور داشته باشند تصریح کرد: شهرداری موظف است که طرح‌های که در شورای اسلامی شهر قم به تصویب می‌رسد را انجام دهد بنابراین باید در جلسات کمیسیون‌ها اعضای شهرداری حضور داشته باشند.
 
دلبری ابراز کرد: حضور در مساجد و شنیدن مشکلات به تنهای کافی نیست و نتیجه مطلوبی را ندارد.
 
روحانی پس از شنیدن نظرات بیان کرد: رو در رو شدن با مردم ترسناک نیست و با تصویب این طرح اعضای شورای اسلامی شهر با مردم راحت‌تر در ارتباط هستند و از مشکلات مردم اگاهی پیدا می‌کنند و در این جلسات گزارش‌های از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری به مردم ارائه می‌شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم درباره این طرح گفت: این طرح در سال‌های گذشته نیز انجام شده است و قبل از حضور در مساجد اعضا با همکاری شهرداری مناطق مشکلات منطقه را بررسی می‌کرده‌اند و پس از آن در مساجد محوری حضور پیدا می‌کرده‌اند.
 
حجت الاسلام آتش زر با اشاره به اینکه گاهی مواقع خواسته‌ها و مشکلات شهروندان به شهرداری و شورای اسلامی شهر قم مربوط نمی‌شود عنوان کرد: در چنین مواقعی خواسته‌ها و مشکلات مردم را به سمع و نظر مسئولان مربوطه می‌رساندیم.
 
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در واکنش به این طرح گفت: اگر این طرح تصویب شود من یک دقیقه هم در این جلسات شرکت نمی‌کنم!
 
ذاکریان سخن گوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بهتر از به صورت ماهانه در یکی از مساجد محوری منطقه شرکت کنیم بیان کرد: در ابتدا بهتر است هر ماه به یک مسجد برویم و بعد از چند جلسه تعداد مساجد و حضور اعضا را گسترش دهیم.
 
اعضای شورای اسلامی شهر قم از پیشنهاد ذاکریان استقبال و آن را به تصویب رساندند.
 
عدم وجود فضای سبز در خیابان آذر یکی از دغدغه‌های شهرداری است
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در خیابان آذر و پلیس فضای سبز وجود ندارد اظهار کرد: شهرداری در تلاش است مکانی را تملک و در آن منطقه فضای سبز ایجاد کند.
 
وی با اشاره به اینکه زمینی در مقابل بیمارستان نکویی برای احداث فضای سبز وجود دارد عنوان کرد: البته ساختمان اداره راه و ترابری در میدان پلیس نیز وجود دارد که با خرید این زمین هم زمین مترو را تملک کرده‌ایم و هم فضای سبزی برای شهروندان این منطقه احداث می‌شود.
 
مطرح شدن طرح خرید زمین با وزارت مسکن قبل از تصویب در شورای شهر
 
سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این طرح غیر قانونی است بیان کرد: با توجه به تملک زمین برای احداث فضای سبز این طرح باید در کمیسیون امور زیر بنایی بررسی شود.
 
حسن بختیاری نیز با اشاره به اینکه این طرح در حضور معاون وزیر مسکن و شهر سازی آقای پژمان مطرح شده است اذعان کرد: این طرح با موافقت وزارت مسکن و شهر سازی رو به رو شده است و نیازی به مطرح کردن آن در جلسه شورای اسلامی شهر نبود.
 
البته سعادت طلب به اعضای شورای اسلامی شهر قم یادآور شد که با تصویب این طرح سنگ بنای غلطی را در شورای اسلامی شهر قم پایه گذاری می‌کنید که پس از شنیدن این سخن مقرر شد این طرح در کمیسیون امور زیر بنایی بررسی شود.
 
انتخاب دبیر کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین و انصراف از نظارت بر سازمان اتوبوسرانی
 
عباس ذاکریان رئیس کمیسیون حدمات شهری و امور زائرین اظهار کرد: با توجه به مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر قم دیانی به عنوان دبیر کمیسیون انتخاب شده است که مقرر شده 100 ساعت در ماه به صورت پاره وقت با کمیسیون همکاری داشته باشد.
 
پس از صحبت‌های ذاکریان با انتخاب دیانی با عنوان دبیر کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین موافقت شد.
 
در این جلسه بختیاری از نظارت بر سازمان اتوبوسرانی انصراف داد.
 
کمک شهرداری قم به بزرگ‌ترین قرآن جهان
 
بزرگ‌ترین قرآن جهان با ابعاد 180 در 120 سانتی متر در مدت 10 سال در حال آماده شدن است که تا به امروز هنرمندان در حدود 70 میلیون تومان برای این قرآن هزینه کرده‌اند و برای صحافی آن نیاز به 35 میلیون تومان کمک دارند.
 
ذاکریان گفت: این قرآن هیچ‌گونه استفاده معنوی ندارد و تنها می‌توان در موزه از آن استفاده کرد. در این جلسه مقرر شد تا شهردار قم ضمن بازدید از بزرگ‌ترین قرآن جهان کمک مالی نیز به این هنرمندان بکند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcfjedy.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما