دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 1780
آیت الله مقتدایی:

حوزه علمیه آمادگی همكاری با ستاد احیای زكات كشور دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه آمادگی دارد تا با هماهنگی مدیران حوزه ها و مدارس دینی در سراسر كشور با تامین روحانی مبلغ با ستاد احیای زكات كشور همكاری كند.
حوزه علمیه آمادگی همكاری با ستاد احیای زكات كشور دارد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدمرتضی مقتدایی در دیدار با دبیر ستاد احیای زكات كشور، افزود: معتقدم اگر روحانیت بومی و متنفذ هر منطقه در بحث تبلیغ زكات محور باشد، قطعا نتیجه كار بنحو مطلوب تری پیش خواهد رفت و چه بسا باعث رونق مجدد مساجد شود.

وی از تلاش های این ستاد در احیای فریضه زكات در كشور تشكر كرد و گفت: این حركت، حركت خداپسندانه ای است و حجت الاسلام قرائتی با فعالیتهایی كه در احیای نماز و زكات انجام داده است، در واقع باقیات صالحاتی از خود به جای گذاشته است.

مقتدایی ضمن اشاره به مصارف زكات، اظهارداشت: یكی از مصارف زكات، احداث، تعمیر و توسعه مدارس دینی و حوزه های علمیه است و زیبنده نیست در نظام جمهوری اسلامی هنوز از مدارس و ساختمان هایی استفاده كنیم كه در دوران شاهان قاجار و صفویه بنا شده اند.

در ابتدای این دیدار حسین نبی لو، دبیر ستاد احیای زكات كشور مختصری از روند شكل گیری و اقدامات این ستاد را بیان كرد.

گفتنی است در پایان این دیدار به پیشنهاد دبیر ستاد احیای زكات كشور و موافقت آیت الله مقتدایی مقرر شد، جلسه ای میان مدیران مدارس حوزه های علمیه و مدیران كل كمیته امداد سراسر كشور جهت هم اندیشی در خصوص راهكارهای احیای زكات در كشور برگزار شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.6nzt23nqvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما