چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 17855
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خبر داد

گردآوری 10 هزار عنوان کتاب در کتابخانه تخصصی مهدویت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از گردآوری بیش از 10 هزار عنوان کتاب در کتابخانه تخصصی مهدویت خبر داد.
گردآوری 10 هزار عنوان کتاب در کتابخانه تخصصی مهدویت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی امروز با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت اظهار کرد: انجام پژوهش‌های کلان در عرصه مهدویت،‌ شناسایی و طرح عرصه‌های جدید پژوهش، تهیه و تنظیم فهرست جامعی از کتب و مقالات پژوهشی معتبر مهدوی به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای پژوهش در موضوعات مهدوی در دستور کار مرکز قرار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره در زمینه پایان‌نامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و تحقیقات حوزوی و دانشگاهی، رشد توانمندی علمی پژوهشی دانش‌پژوهان مرکز از جمله فعالیت‌های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت است.
 
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تشکیل گروه‌های تخصصی پژوهشی با رویکرد مهدوی در عرصه‌های مختلف قرآن و حدیث، اخلاق و تربیت، غرب و مهدویت، تاریخ، فرقه‌ها و...، تهیه نرم‌افزارهای پژوهشی، راه‌اندازی واحد کودک و نوجوان و راه‌اندازی واحد پاسخ به سوالات مهدوی را از فعالیت‌های پژوهشی دیگر مرکز ذکر کرد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی انجام شده مرکز تخصصی مهدویت طی سال‌های 80 تا 92 گفت: کتابخانه تخصصی مهدویت با بیش از 10 هزار عنوان کتاب راه‌اندازی شده، در نتیجه پژوهشگران و محققان می‌توانند از منابع این کتابخانه استفاده کنند.
 
کلباسی خاطرنشان کرد: بیش از 150 عنوان کتاب و نرم‌افزار برای مخاطبان متعدد در عرصه مهدویت منتشر شده و پایان‌نامه‌های سطح سه و چهار از فارغ‌التحصیلان به صورت کتاب چاپ شده است.
 
وی ادامه داد: 37 شماره فصلنامه علمی تخصصی انتظار موعود منتشر شده و این فصلنامه عهده‌دار تبیین علمی و دقیق مباحث و موضوعات مختلف مهدوی است.
 
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ دو جلد کتاب امام مهدی(عج) در آیینه قلم (مرجع مهدویت که تمام کتاب‌ها و مقالات به صورت نمایه‌ای و موضوعی برای پژوهشگران و محققان تنظیم شده) منتشر شده است.
 
وی یادآور شد: 44 شماره مجله امان ویژه امام زمان(عج) در قالب 2 میلیون و 500 هزار جلد طی سال‌های 80 تا 92 منتشر شده که ارتقای شناخت عموم آحاد جامعه نسبت به آموزه‌ها و معارف اصیل مهدوی مهم‌ترین هدف انتشار این مجله بوده و مورد استقبال عموم مردم هم قرار گرفته است.
 
کلباسی پاسخگویی به 3 هزار سوال کتبی، ایجاد بانک سوالات، عرضه 22 شماره مجله الکترونیکی سپیده سحر، ایجاد بانک اطلاعات کتب برای محققان، مشاوره و حمایت از پایان‌نامه‌های مهدوی حوزه و دانشگاه، چاپ بیش از 100 هزار نسخه مجله یلدا ویژه کودکان، تشکیل گروه‌های تخصصی، پژوهشی و تبلیغی برای شناسایی گروه‌های منحرف را از دیگر اقدامات پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت حوزه ذکر کرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcftcdy.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما