شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 179
حجت‌الاسلام ذوالنور در یادواره 100 شهید مسجد جامع قم:

60 میلیون سایت غيراخلاقي جوانان را هدف گرفته‌اند‌

قم نيوز : قم نیوز: جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: جوانان ما به وسیله امواج میلیون‌ها شبکه ماهواره‌ای و بیش از 60 میلیون سایت غیراخلاقی مورد حمله قرار گرفته و انواع فیلم‌ها،‌عکس‌ها و پیام‌های مخرب در حال قتل‌عام آنها هستند زیرا بازار معنویت در دوره ما خیلی کساد است.
60 میلیون سایت غيراخلاقي جوانان را هدف گرفته‌اند‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در یادواره ۱۰۰ شهید مسجد جامع قم که جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشا در این مسجد برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: همه انسان‌ها در طول زندگی خود با خرید و فروش و معاملات گوناگون اقتصادی سر و کار دارند و برخی نیز به دلیل دلبستگی به مادیات، درک مفاهیم معنوی برایشان ساده نیست.

وی افزود: چنانچه موضوع قابل درکی نیز وجود داشته باشد وجود حجاب‌های مختلف مانع از دیدن آنها می‌شود و یکی از آن موارد مسئله شهادت است.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در معاملات روزمره هرچه قیمت کالا بیشتر باشد شرایط سنگین‌تری بر داد و ستد حاکم است، گفت: در معاملات بزرگ چند مورد به طور کامل مشخص می‌شود که از جمله می‌توان به فروشنده،‌ خریدار،‌ کالای مورد معامله،‌ قیمت، شیوه اجرایی شدن بیع و شرایط فسخ آن اشاره کرد.

وی ابراز کرد: قرآن کریم همه این موارد را در موضوع شهادت در راه خدا در آیه ۱۱۱ سوره «توبه» بیان کرده است و نخست از خداوند به عنوان خریدار در این معامله نام می‌برد زیرا مقام خریدار بسیار بالاست و ابتدا ذکر می‌شود.

ذوالنور با اشاره به اینکه خریدار در معامله شهادت همان مالک اصلی است، تصریح کرد: این مسئله نشان‌دهنده ارزش والای کالای مورد معامله است که تمام هستی شهید را تشکیل می‌دهد.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: قرآن کریم در این معامله بزرگ،‌ مومنین را به عنوان فروشنده ذکر می‌کند بنابراین معلوم می‌شود شهدا از میان مومنین هستند و این مسئله مورد تایید قرآن کریم است.

وی به سقوط برخی افراد با مقامات بالا اشاره و اظهار کرد: برخی نیز توانستند خود را به درجات بالایی برسانند بنابراین هیچ کس از عاقبت کار خود و دیگران آگاه نیست.

ذوالنور ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرماید «خداوند دو پرده در مقابل دیدگان انسان نهاده است، نخست بر چشم انسان و دیگری بر عمل افراد، پس وای به روزی که این پرده‌ها فرو افتد که در آن صورت هیچ کس حتی حاضر به ریختن خاک بر روی جنازه دیگری نخواهد بود».

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه تاکید کرد: در عین حال ما مامور هستیم بر حسب ظاهر انجام وظیفه کنیم و تمام تعاریف ما از دیگران نیز بر مبنای همین ظواهر است و کسانی که کاری را ریاکارانه انجام می‌دهند در روز قیامت به آنها گفته می‌شود شما جزای اعمال خود را در دنیا گرفتید که همانا متوجه شدن مردم از عمل خیرتان بوده است.

وی با بیان اینکه خداوند مدال ایمان را بر سینه شهدا قرار داده است، گفت: خدایی که همه چیز را در مورد انسان‌ها می‌داند، لقب مومن را به شهدا می‌دهد.

ذوالنور افزود: انسان همواره با ارزش‌ترین کالای خود را حفظ می‌کند اما شهدا تمام هستی خود را که در واقع چیزی بالاتر از آن نداشتند در راه خدا نثار کردند بنابراین خداوند در قرآن می‌فرماید بهشت از آن این افراد است.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه معامله شهادت در زیر برق شمشیر و بارش گلوله صورت می‌گیرد، ابراز کرد: سه کتاب آسمانی تورات،‌ انجیل و قرآن سند این معامله هستند که چیزی بالاتر از آنها نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس وفادارتر از خداوند نسبت به عهد خویش نیست، افزود: قرآن به کسانی که در راه خدا جان خویش را فدا کردند بشارت داده و بهشت را از آن شهدا می‌داند.

ذوالنور با بیان روایتی از حضرت علی(ع) گفت: امام اول شیعیان از رسول گرامی اسلام(ص) نقل می‌کند که ایشان فرموند «هنگامی که رزمنده‌ای نیت‌ می‌کند که به جبهه برود خداوند برگه حرام شدن آتش دوزخ بر وی را صادر می‌کند و زمانی که با خانواده‌اش وداع می‌کند،‌ در و دیوار خانه برایش گریه می‌کنند و این مسائل همینطور ادامه یافته تا زمانی که شهید بر روی خاک می‌افتد،‌ در این هنگام خداوند می‌فرماید آفرین بر این روح پاکی که از این بدن پاکیزه و طاهر خارج شد».

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: در برخی روایات بیان شده هر شهید ۷۰ نفر و در بعضی دیگر از روایات تا ۷۰ هزار نفر را در روز قیامت شفاعت خواهد کرد بنابراین در دوره کنونی این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم.

وی با اشاره به خوشحالی کشاورزان از باران رحمت الهی تصریح کرد: نام و یاد شهدا همانند باران رحمتی است که دوران قحطی معنویت، سرزمین تفتیده دل‌های ما را سرزنده می‌کند.

ذوالنور اظهار کرد: امروزه جوانان ما به وسیله امواج میلیون‌ها شبکه ماهواره‌ای و بیش از ۶۰ میلیون سایت مستهجن مورد حمله قرار گرفته و انواع فیلم‌ها، ‌عکس‌ها و پیام‌های مخرب در حال قتل‌عام آنها هستند زیرا بازار معنویت در دوره ما خیلی کساد است.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه با یادآوری اینکه شهدا برای حفظ دین و ناموس و انقلاب ملت ایران جان خود را نثار کردند، خاطرنشان کرد: کسانی که در دوران جنگ حضور نداشتند امروز با تلاش‌های شبانه‌روزی خود و پس از هفته‌ها برنامه‌ریزی برای برپایی یادواره‌های اینچنینی،‌ ماموریت خود را انجام می‌دهند.

وی یکی از نقاط روشن پرونده اعمال انسان در روز قیامت را حضور در اینگونه مجالس دانست و گفت: رهبری می‌فرمایند «امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و این به معنای آن است که وظیفه امروز همه آبیاری درخت انقلاب به وسیله یاد و نام شهداست همانطور که آنها با خون خود این درخت را زنده نگه داشتند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcakon6149n0.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما