سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 1808
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

آموزش 32 هزار دانش‌آموز حافظ قرآن در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم سهم این اداره کل در امر تربیت حافظان قرآن کریم را آموزش و تربیت 32 هزار دانش‌آموز حافظ قرآن کریم دانست.
آموزش 32 هزار دانش‌آموز حافظ قرآن در قم
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین جعفری در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که دوشنبه شب در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، سهم آموزش و پرورش کشور از تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده‌اند را آموزش و تربیت دو میلیون دانش‌آموز حافظ قرآن کریم دانست و اظهار داشت: در نشستی با حضور رئیس جمهور و مربیان پرورشی مدارس کشور، تحقق دو میلیون از ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها گذاشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح حفظ قرآن کریم در مدارس از حفظ نیم جزء قرآن آغاز می‌شود، اظهار داشت: دانش‌آموزان تا پایان فروردین ماه آموزش خواهند دید و در پایان فروردین ماه در مدرسه خود امتحان حفظ قرآن کریم را خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مرحله بعدی امتحان حفظ قرآن کریم را در اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: در اردیبهشت ماه حافظان قرآن کریم در مرحله ناحیه و در خرداد ماه در مرحله استانی در امتحان حفظ قرآن کریم شرکت کرده و در تیر ماه مرحله کشوری مسابقات حفظ قرآن کریم برگزار خواهد شد که در مرحله کشوری تنها کسانی اجازه حضور خواهند یافت که حافظ کل قرآن کریم باشند.

وی در ادامه از اعطای جوایز ارزنده به حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: به ازای حفظ هر جزء از قرآن کریم ۵۰۰ هزار ریال پرداخت خواهد شد و حافظ کل قرآن کریم مبلغ ۳۰ میلیون ریال هدیه دریافت خواهد کرد.

امین‌جعفری با بیان اینکه سهم استان قم از آموزش دو میلیون دانش‌آموز حافظ قرآن کریم بالغ بر ۳۲ هزار نفر است، اعلام کرد: تربیت ۳۲ هزار و ۵۵۰ حافظ قرآن کریم بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان قم است که ۳۲ هزار نفر از آنها را دانش‌آموزان و ۵۵۰ نفر را فرهنگیان استان قم تشکیل می‌دهند.

وی آموزش ۱۶ درصد از دانش‌آموزان و چهار درصد از فرهنگیان استان در راستای حفظ قرآن کریم را از اهداف این طرح دانست و اظهار کرد: سهمیه هر مدرسه برای حضور در این طرح آموزشی، ۴۰ دانش‌آموز است که از دهم آذر ماه سال جاری در کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم برگزاری هزار کلاس ۳۲ نفری برای حفظ قرآن کریم را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: برای برگزاری این تعداد کلاس به ۲۵۰ نیروی متخصص نیازمندیم که با کمک اداره کل تبلیغات اسلامی این تعداد مربی فراهم شده است، اما این طرح با برنامه‌ریزی‌ها و محاسبات انجام شده، نیازمند اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال است که می‌توان آن را از منابع استانی فراهم کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.uazct1avvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما