سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 1817
آیت الله دری نجف آبادی:

فریب نخوردن از جریان‌های انحرافی از عبرت‌های عاشورایی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از عبرت‌ها و درس‌های عاشورایی را فریب نخوردن از جریان‌های انحرافی عنوان کرد.
فریب نخوردن از جریان‌های انحرافی از عبرت‌های عاشورایی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه دوشنبه در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا فریب نخوردن ازجریان‌های انحرافی است افزود: در سالهای گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص عبرت‌های عاشورایی تأکید داشتند که این مورد یکی از آنها است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین واجبات است که در سایه آن شرایط اقامه سایر واجبات فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر باید هم در قم و هم در سایر استان‌های کشور گسترش یابد چرا که این امر آثار علمی، تربیتی و فرهنگی بسیاری دارد.

وی اظهار داشت: اقدامات هنری و آموزنده در این راستا در داخل کشور و هم در خارج از کشور می‌تواند تأثیرگذار باشد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه روحانیت بیشتر از همه نیازمند مراقبت و هوشیاری است افزود: روحانیت باید در چارچوب بزرگان دین و آرمان‌های الهی گام بردارد و نباید اجازه داد یک روحانی حیثیت دیگران را زیر سوال ببرد.

وی حوزه علمیه را فرصتی طلایی برشمرد که به برکت امام راحل و مقام معظم رهبری بدست آمد است و افزود: امروز تأثیر این حرکت عظیم را در قیام‌های کشورهای منطقه مشاهده می‌کنیم.

فراگیری یک زبان خارجی برای طلاب واجب است
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز بر طلاب واجب است تا زبانی را فرا گیرند چرا که این امر مخاطبان آنها را در عرصه جهانی افزایش می‌دهد.

وی استفاده از فرصت‌ها را مهم دانست و با بیان اینکه روایات بسیاری در این خصوص وجود دارد افزود: امام راحل در سالهای ۴۸ و ۴۹ مبحث ولایت فقیه را مطرح کرد و در آن زمان کسی باور نمی‌کرد کمتر از ۱۰ سال آینده انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه روحانیت هم باید از فرصت‌ها استفاده کند و هم بدنبال ایجاد فرصت باشد افزود: برگزاری جلسه‌ها و کانون‌های امر به معروف به معنای ایجاد فرصتی جدید است که باید در عرصه‌های مختلف گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه امام حسین(ع) در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام حسین(ع) از فرصتی که در سرزمین منا بوجود آمد استفاده کرد و هزار نفر از خواص قوم را دعوت و برای آنها این خطبه را ایراد فرمودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در این خطبه بیش از ۱۸ آیه از قرآن کریم استفاده شده که یک بخش آن در خصوص ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و بخشی نیز مربوط به عبرت آموزی از تاریخ علمای یهود و نصری است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.zazct1avybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما