دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 19280
آیت الله حسینی بوشهری:

حقیقت گرایی و واقع بینی، ملاک عمل انسان است

قم نيوز : قم نيوز: آیت الله حسینی بوشهری گفت: در زیارت نامه‌های ائمه اظهار (ع) همواره بر تکلیف گرایی تاکید شده است براین اساس نباید حقیقت فدای پیش داوری افرد شود.
حقیقت گرایی و واقع بینی، ملاک عمل انسان است
به گزارش قم نيوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش سیره و زمانه حضرت امام کاظم (ع) در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی (ره) تقارن و همزمانی برگزاری اسن همایش با سالروز وفات کریمه اهل بیت (س) را ارزشمند دانست و اظهار کرد: تکلیف گرا و تکلیف محور بودن زندگی امامان معصوم (ع) مسئله‌ای است که در تمام لحظات حیات پر برکت ایشان موج می‌زند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید براینکه جهان اسلام و جامعه شیعی همه دستاوردهای خود را از سیره اهل بیت (ع) دارد، افزود: انجمن‌های علمی حوزه و انجمن تاریخ پژوهان باید جهت ارائه الگوهای تمام تلاش خود را به کار بگیرند و در این مسیر همواره ارتباط مسئولان و انجمن‌ها مستمر باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر بهره گیری از سیره اهل بیت (ع) برای ارتقا تکلیف گرایی، تصریح کرد: جامعه‌ای که همواره در آن تکلیف گرایی در جریان باشد شکست معنا ندارد از این رو باید در جوامع اسلامی تکلیف گرایی و تکلیف محوری به درستی تبیین شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه انسان تحت هی شرایطی نباید دست از تکلیف و انجام تکالیف الهی خود دست بکشد، گفت: عدم پیش داوری نیز از جمله مسائلی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد چرا که پیش داوری ها‌گاه سد راه انجام تکلیف می‌شود.

وی با تاکید براینکه حقیقت گرایی و واقع بینی باید ملاک عمل انسان باشد، خاطرنشان کرد: در زیارت نامه‌های ائمه اظهار (ع) همواره بر تکلیف گرایی تاکید شده است براین اساس نباید حقیقت فدای پیش داوری افرد شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عبودیت امام (ره) در کنار روحیه انقلابی، اظهار کرد: خیلی‌ها در مسیر مبارزات خود عبودیت را فدای کارهای انقلابی خود می‌کردند یا بالعکس اما امام (ره) در تبعیت از اهل بیت (ع) همواره مقام عبودیت را حفظ می‌کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjy8ev.uqehozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما