چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 19589
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری خبر داد.
برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری
به گزارش قم نيوز، احمد عطارنیا امروز در خصوص نحوه ثبت‌نام مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری اظهار داشت: ثبت‌نام این مسابقات از طریق سامانه www.Advari.irantvto.ir از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۱۳ اسفند سال ۹۲ است. وی با اشاره به اینکه مسابقات آزاد جوشکاری در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‌شود گفت: مرحله کتبی این مسابقات در ۲۳ اسفند سال ۹۲ و آزمون عملی آن نیز از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی به صورت آزمون کتبی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های کشور و مرحله ملی نیز به صورت متمرکز در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار می‌شود.

عطارنیا بیان کرد: همه افرادی که دارای مهارت جوشکاری هستند، بدون شرط سنی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی یادآور شد: این مسابقات در سه گروه جوشکاری در فرایند SMAW، جوشکاری در فرایند GMAW و جوشکاری در فرایند GTAW برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: این مسابقات در مرحله اول به صورت کتبی بوده و نفرات حائز حد نصاب به ترتیب نمره کتبی تا سقف ۳۰۰ نفر در هر گروه مسابقات به مرحله عملی راه می‌یابند و امتیاز نهایی برای تعیین برگزیدگان، تنها نمره عملی کسب شده است.

عطارنیا تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف در ارتقاء مهارت شاغلان، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل فنی و تجربه‌های حرفه‌ای بین شاغلان و بنگاه‌های اقتصادی، شناسایی کمبودهای موجود در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای شاغلان و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، به‌هنگام‌سازی دانش و توانایی شاغلان، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و فراهم سازی امکان حضور نخبگان مهارتی در مسابقات بین المللی از اهداف برگزاری مسابقات آزاد مهارت است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف این سازمان معرفی جوشکاران برتر ملی است بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با مشارکت و حضور بنگاه‌های اقتصادی و صنفی و با برگزاری مسابقات آزاد در رشته جوشکاری اقدام به این کار خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اهمیت این اقدام و با توجه به تغییرات مستمر فناوری و تکنولوژی و تأثیر ارتقاء مهارت‌های شاغلان در همسویی با این تغییرات برای توسعه اقتصادی کشور تصریح کرد: برگزاری مسابقات ملی مهارت ویژه شاغلان آزاد و دولتی، فرصتی را برای دستیابی به خلأ موجود آموزشی، ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و توانمندی‌های مهارتی در شاغلان بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌کند.

عطارنیا ادامه داد: در راستای منشور تنظیم شده و هماهنگی‌های به عمل آمده توسط دفتر آموزش در صنایع و دفتر مسابقات بین المللی مهارت، این سازمان با بنگاه‌های اقتصادی و صنفی در نظر داد نخستین دوره این مسابقات را در رشته جوشکاری، در همه رده‌های سنی بزرگسالان و شغلی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار کند.

وی یادآور شد: بنگاه‌های اقتصادی و صنفی از حامیان برگزاری این مسابقات هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb9sb8.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما