پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : 19606
عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم:

امام موسی صدر نخستین روحانی بود که در کلیسا سخنرانی کرد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: اینکه کلیسا از امام موسی صدر دعوت می‌کند که برای سخنرانی به آنجا برود جای تفکر و تعقل بسیار زیادی دارد چون امری بی‌سابقه است.
امام موسی صدر نخستین روحانی بود که در کلیسا سخنرانی کرد
به گزارش قم نیوز، یوسف دانشور عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، صبح امروز در نشست علمی امکان، اخلاق و آسیب‌شناسی گفت‌و‌گو که با حضور فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران، دختر و داماد امام موسی صدر و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به موضوع نفوذ امام موسی صدر، اظهار کرد: اینکه در روز یک شنبه‌ها در کلیسا یک روحانی باید سخنرانی کند قانون آن‌ها است و اگر کلیسا کاتولیک باشد سخنران نیز باید روحانی کاتولیک باشد، اما ما شاهد هستیم که امام موسی صدر با نفوذشان در کلیسا به جای روحانی مسیحی درباره ادیان الهی و توحیدی صحبت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، با اشاره به دعوت کلیسا از امام موسی، افزود: با اشاره به این کلیسا از ایشان دعوت می‌کند که برای سخنرانی به آنجا برود جای تفکر و تعقل بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به نقش گفت‌و‌گو، تصریح کرد: گفت‌و‌گو به عنوان یک ابزار تبلیغی در جامعه کنونی محسوب می‌شود، بنابراین ما باید به ارزش کرامت انسانی طرف مقابل توجه کنیم و گفت‌و‌گو کنیم.

دانشور با اشاره به جایگاه گفت‌و‌گو به عنوان مد، عنوان کرد: در جهان کنونی گفت‌و‌گو به عنوان یک مد جا افتاده است و یک راهبرد مورد همه ادیان نیز است، که در کنار آن‌ها ابزار تبلیغی نیز است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، با تاکید به بمباران اطلاعاتی و اندیشه‌ای در جهان، بیان کرد: باید یک نظریه در باب گفت‌و‌گو ایجاد شود تا بفهمیم با این امر جاری چطور برخورد کنیم.

وی با اشاره به آفت‌های گفت‌و‌گو، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین آفت گفت‌و‌گو این است که آن را امری عادی بپنداریم چون گفت‌و‌گو قبل از اینکه با نماد سروکار داشته باشد با قلب‌ها سروکار دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb00b8.rhb9gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما