پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 19638
دبیر علمی جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی خبرداد

ارسال بیش از ۱۴۰ اثر برگزیده به شانزدهمین جشنواره شیخ طوسی

قم نيوز : قم نيوز: دبیر علمی جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی گفت: ۲۹ ملیت با ۱۳ زبان در شانزدهمین اجلاسیه شرکت داشتند که ۱۶۰ استاد ارزیاب این ۵۰۶ اثر را ارزیابی کردند که برخی از آثار ۴ بار ارزیابی شدند.
ارسال بیش از ۱۴۰ اثر برگزیده به شانزدهمین جشنواره شیخ طوسی
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام مجید خالق‌پور دبیر علمی همایش، در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع، جغرافیای معرفتی جهان اسلام، فرصت‌ها، عقاید و راهبرد‌ها، صبح امروز در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره)، با اشاره به مفهوم جغرافیای معرفتی، اظهار کرد: جغرافیا ژنوگرافی است یعنی نگارش تحولات زمین اما اگر بخواهیم فقط جغرافیای زمین را بررسی کنیم، جغرافیای طبیعی، انسانی و تاریخی نیز زیر گروه جغرافیا است.

دبیر علمی جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با اشاره به مفهموم معرفت، افزود: معرفت یعنی فهمی مرکب از دانش و باور‌ها که اعم از علم است و معرفت با دانش و باور‌ها در ارتباط است.

وی با بیان مفهوم حقیقی جهان اسلام، تصریح کرد: مراد ما از جهان اسلام محدود به مرزهای سیاسی نیست، بلکه مراد جهان معرفتی است یعنی معرفت انسانی و ظرف معرفتی.

حجت الاسلام خالق‌پور با اشاره به اشاره به فعالیت‌های سال ۹۱ المصطفی، گفت: در بخش فراخوان آثار در سال ۹۱ توسط مرکز المصطفی ۵۰۶ اثر رسیده بررسی شد که ۱۶۸ اثر رسیده مربوط به پایان نامه‌ها بود و از ۹۵۴ اثر رسیده ۴۱۰ اثر پایان نامه بود، ۱۶۸ پایان نامه نیز به جشنواره راه پیدا کرد و سایر مقالات هم۳۵۸ مقاله از ۱۷۲ نفر ارائه شد.

دبیر علمی جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با اشاره به موضوعات جشنواره افزود: موضوعات شامل قرآن و حدیث، اخلاق و تربیت، اقتصاد و دین، مهدویت، تاریخ و سیره و عرفان بوده است و سهم آثار در موضوعات به این ترتیب است که ۸۴ موضوع تعریف شده است، ۲۵ ترجمه، ۱ تقریر اثر و بیشترین آثار تولیدی مقالات است که ۲۲۳ مقاله در سال ۹۱ تولید شده است که در نشریات نیز توسط المصطفی بود.

وی با اشاره به ملیت‌های شرکت کننده، عنوان کرد: ۲۹ ملیت با ۱۳ زبان در شانزدهمین اجلاسیه شرکت داشتند که ۱۶۰ استاد ارزیاب این ۵۰۶ اثر را ارزیابی کردند که برخی از آثار ۴ بار ارزیابی شدند که برای تقدیر ۱۹ رتبه و برای تشویق ۱۳ رتبه وجود دارد.

حجت الاسلام خالق‌پور با اشاره به رتبه‌های بر‌تر شانزدهمین جشنواره، خاطرنشان کرد: در موضوع جغرافیای معرفتی نیز در سطوح کار‌شناسی ۵۷ رتبه اول دارد ارشد ۵۰ رتبه و دکتری ۳۷ رتبه که در سطح دکتری آمار کم است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg739q.ak9yw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما