يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 19772

شکستن بغض فیلم‌سازان و استعفای چندباره بیطرفان

قم نيوز : قم نيوز:‌در حالی که هنرمندان از نارضایتی خود در کم توجهی به ایشان در عرصه فیلم‌سازی سخن می‌گفتند علی بیطرفان سرپرست انجمن سینمای جوان در قم از استعفای چندباره اش در 9 ماه اخیر خبر داد.
شکستن بغض فیلم‌سازان و استعفای چندباره بیطرفان
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه که هنوز جوهر امضای انتصاب وی به عنوان مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خشک نشده است برای رساندن پیام نوید بخش دولت تدبیر و امید مبنی بر روشن کردن امید در دل مردم، راه انجمن‌های هنری را پیش گرفته است تا از نزدیک با ایشان گپ و گفتی داشته باشد.

وی در نشستی صمیمی که با حضور هنرمندان قم برگزار شد انجمن‌ها را اتاق تولید فکر می‌داند و می‌گوید: اعضای انجمن‌ها باید با فکر مناسب و تصمیم شایسته به تولید طرح و پروژه بپردازند زیرا که منفی بافی انسان را از راه اصلی خود منحرف می‌کند.

این مقام مسئول شایسته‌سالاری را در گرو صفا و صمیمت می‌داند و می‌گوید: کسانی باید زمام امور را به دست بگیرند که شایستگی، سلامت نفس، روح و دانش حرفه‌ای را با هم داشته باشد.

فیلم سازان با تجربه و فیلم سازان جوان همه در کنار هم پس از گذشت چند سال گرد آمده بودند تا ببینند چه تحولی در انتظار انجمن سینمای جوان است و نوبت به سخن و درد دل هنرمندان رسید.

کوچکیان مدرس انجمن سینمای جوان خواسته‌ای را بیان می‌کند و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم می‌خواهد مکانی را که در شأن فیلم سازان است در اختیارشان بگذارند.

او از اینکه انجمن سینمای جوان مدتی است به حاشیه رفته گلایه می‌کند و خواهان کشف استعدادهای برتر می‌شود.

وی که خودش دستی در آتش دارد خواهان حمایتی است تا فیلم سازان به سمت تولیدات نیمه حرفه‌ای هدایت شوند و انجمن سینمای جوان بازویی توانمند برای سینمای قم شود.

ایرانی دیگر فیلم سازی است که نوبت سخن گفتن پیدا می‌کند و از عدالت در توزیع بودجه‌های فرهنگی سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: بی عدالتی در توزیع بودجه هنری بیداد می‌کند و امیدواریم این مسئله ساماندهی شود.

داود جلیلی فیلم سازی است که بارها خوش درخشیده و جایزه جشنواره عمار را به خود اختصاص داده است، هنر را فرش قرمز پهن کردن زیر پای هنرمندان پایتخت نمی‌داند و می‌گوید: هنر آن است که بگوییم در قم نیز فیلم ساز موفق داریم.

وی خواهان بها دادن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ورودی و خروجی‌های انجمن سینماست و ادامه می‌دهد: در انجمن سینما هنرمندانی داریم که در مقابل تمام مشکلات با صبوری ایستادگی کردند و امروز نیازمند حمایت و صیانت هستند.

جلیلی صیانت از هنرمندان قمی را راهی برای هبوط این هنرمندان در جشنواره فیلم فجر سال آینده می داند و می گوید: شرایط حضور فیلم سازان قمی در جشنواره فیلم فجر باید فراهم شود.

سعید نجاتی که نام قم را در ۱۵ جشنواره ملی و بین المللی بر سر زبا‌ن‌ها آورده است از برگزار نشدن دو سال متوالی هفته فیلم و عکس گلایه می‌کند و می‌گوید: ما هنرمندان حاضریم برخی جشنواره‌ها برگزار نشود ولی هفته فیلم و عکس که برای هنرمندان است در زمان خود برگزار شود.

وی با ابراز نارضایتی از گسترش برخی شایعات مبنی بر انتخاب گزینه‌هایی برای انتخاب مسئول جدید در انجمن سینما تصریح می‌کند: برای انتصاب مسئول جدید باید از هنرمندان نظر خواهی شود ما از انتصاب گزینه‌های روی میز، رضایت نداریم.

علی بیطرفان مسئول انجمن سینمای جوان نیز از نوشتن استعفای چندباره‌اش در ۹ ماه اخیر خبر می‌دهد و می‌گوید: مدتهاست که استعفایم را نوشته‌ام ولی هر بار به دلیل بروز مشکلی نتوانسته‌ام کناره گیری کنم.

وی می‌افزاید: اکنون زمان تحول در انجمن سینما فرا رسیده است ولی من همواره به عنوان همراه و مدرس در کنار فیلم‌سازان در این انجمن هستم.

شاید بلور این بغض‌ها مدتی است که ترک برداشته ولی بحران‌های گوناگون مانع از دیده شدن این ترک‌ها می‌شد و اکنون که قرار است نور امیدی از پس دیوارها رخنه کند در تلالوی خورشید ترک بغض‌ها دیده می‌شود.

این بغض‌ها ناشی از غم‌های دیروز و امروز نیست، شاید سال‌ها دست برگریبان هنرمندان داشته ولی در گلو فرو ریخته بود که با حضور مدیران فرهنگی در جمع صمیمی ایشان سر از این عقده‌ها گشوده شد.

شاید این رخداد روزهای خوبی را برای هنرمندان قمی پیش رو داشته باشد که نتایج درستی یا نادرستی گمانه‌زنی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور قابل مشاهده است.

-------------------------------------------

گزارش از: سمانه‌سادات فقیه‌سبزواری

-------------------------------------------

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf0edy.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما